خبرگزاری کار ایران

اجرای برنامه‌های دهه وقف از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۳۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با روزهای پایانی ماه صفر ، دهه وقف نامگذاری شده است؛ گفت: در این دهه که از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه است برنامه های متعددی در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری دهه وقف با اشاره به اولین واقف جهان اسلام، پیامبر گرامی (س) گفت: از همین رو در تقویم ما آخر ماه صفر دهه وقف نام گذاری  شده است که بر اساس تاریخ شمسی از ۱۲ تا ۲۱ مهر ماه است.

وی با بیان اینکه مجموع برنامه های دهه وقف کمک خواهد کرد تا عموم مردم با این فرهنگ اصیل آشنا شده و نسبت به ایجاد وقف جدید اقدام نمایند؛ تصریح کرد: به همین منظور جهت راهنمایی و ثبت وقف جدید دفاتر مشاوره ای در تمامی شهرستان های استان که دارای ادارات اوقاف هستند راه اندازی شده است و در مشهد نیز مرکز مشاوره وقف از سال ۹۰ فعال است. 

حجت الاسلام احمدزاده تعداد کل موقوفات استان را ۲۶ هزار و ۴۰۷ مورد دانست و بیان کرد: تعداد وقف های یکسال گذشته تاکنون ۱۹۹ مورد می باشد که مشهد مقدس با ۳۸ مورد، نیشابور ۳۴ مورد، گناباد ۱۸ مورد، تربت حیدریه ۱۵ مورد، جغتای ۱۴ مورد و داورزن ۱۴ مورد بیشترین تعداد وقفیات را در یک سال گذشته داشته اند. همچنین موقوفات با نیات مذهبی، مساجد و اجتماعی بیشترین سهم را دارا هستند.

وی بیان کرد: در این ایام ویژه برنامه های متعددی در بقاع متبرکه در نظر گرفته شده که می توان به طرح سفینه هدایت، همه وقف باشیم و ... اشاره کرد. ما در دهه وقف تلاش می کنیم این سنت حسنه بیش از پیش به مردم شناسانده شود. به همین منظور ۶۰ نشست علمی صنفی در این دهه در شهرستان ها با اصناف مختلف از جمله روحانیون، دانشگاهیان، بازاریان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برپایی ۵۲ ایستگاه های همه واقف باشیم با حضور روحانیون و افراد آگاه به مسائل وقف و مشاوره وقف در سطح استان و برگزاری همایش یاوران وقف در دو سطح شهرستانی و استان و تجلیل از اصحاب وقف و بقاع متبرکه را از برنامه های دهه وقف عنوان کرد و افزود: همایش استانی یاوران وقف در ۲۱ مهر ماه برگزار می شود و در این همایش از هیئت امناء، خدام، مسئولین مراکز افق بقاع، خیرین بقعه و مدیران بقاع متبرکه، واقفین، متولیان، مستاجرین، امناء و سرمایه گذاران موقوفات، پژوهشگران، هنرمندان، اصحاب رسانه، مدیران و کارکنان سایر دستگاه ها و اعضای ستاد هماهنگی امور خیریه و مبلغین تجلیل صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در طرح سفینه هدایت ارائه خدمات رایگان ایاب و ذهاب به بقاع متبرکه شاخص و بالعکس با حضور روحانی و روضه خوانی، بیان احکام و معارف  در مشهد مقدس در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و در شهرستان ها در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه و مراسم خطبه خوانی و عزاداری شب شهادت امام هشتم (ع) در ۱۹۷ بقعه متبرکه سراسر کشور که ۱۲ بقعه آن در استان خراسان رضوی می باشد، صورت می گیرد.

احمدزاده بیان کرد: در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی برپایی ستاد خبری دهه وقف جهت ارسال اخبار برنامه های دهه وقف، برپایی نمایشگاه هایی در دهه وقف، ارسال پیامک به مخاطبین با موضوع وقف و احکام آن، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه، پخش مستند از موقوفات و بقاع متبرکه و پخش تیزر تلویزیون شهری از دیگر برنامه های دهه وقف می باشد.

وی گفت: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی،  دیدار و عیادت از تعدادی از واقفین، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، دیدار با نمایندگان ولی فقیه (ائمه محترم جمعه) و فرمانداران و ارائه گزارش و استفاده از بیانات و رهنمودها، حضور روسای ادارات اوقاف در نماز جمعه و ارائه گزارش به نمازگزاران در سخنان پیش از خطبه ها، ارائه گزارش در جلسات شورای اداری شهرستان ها به مناسبت دهه وقف، برگزاری ۱۲ مورد مسابقات فرهنگی و ورزشی در بقاع متبرکه در دهه وقف صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز