خبرگزاری کار ایران

خانپور خبر داد:

آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۵۵۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: ۱۱ هکتار از اراضی راکد شهرک های صنعتی این استان از سال گذشته تاکنون آزاد شده و در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمیدرضا خانپور با اعلام این خبر گفت: این میزان زمین با فسخ ۲۸ قرارداد راکد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین آزاد شده اند.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال هشت قرارداد راکد سرمایه گذاری فسخ شده و با این اقدام ۶ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی استان قزوین آزاد شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۰ قرارداد راکد سرمایه گذاری فسخ و با انجام این کار، پنج هکتار زمین در اراضی شهرک های صنعتی استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه فسخ قرارداد آخرین راهکار است ، افزود : تلاش می کنیم تا جای ممکن سرمایه گذاران را برای اجرای طرح های صنعتی همراهی کنیم و اگر دلیل موجهی برای عدم شروع به ساخت واحد داشته باشند، به آنها مهلت داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: در یک و نیم سال گذشته پنج نشست حل اختلاف و داوری برای بررسی پرونده های راکد سرمایه گذاری در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شده و برای ۹۷ پرونده راکد تعیین و تکلیف شده است.

این مسئول گفت: سرمایه گذاران پس از دریافت زمین از شرکت شهرک های صنعتی متعهد می شوند تا پس از مدت تعیین شده برای اجرای طرح های خود اقدام کنند و اگر زمین را معطل و راکد نگه دارند براساس ضوابط قانونی زمین واگذار شده از آنها پس گرفته و خلع ید خواهند داشت.

خانپور اظهار داشت: سالانه میلیاردها تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی و آماده سازی زمین به منظور استقرار سرمایه گذاران هزینه می شود بنابراین راکد و معطل نگه داشتن زمین ها به به معنای اتلاف منابع و هزینه های انجام شده بوده و به ضرر کشور و اقتصاد جامعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: زمین های بازپس گرفته شده به متقاضیان جدید سرمایه گذاری واگذار می شوند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز