خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

ورود 70 هزار دوز واکسن کرونا به استان اردبیل / خروج از بحران کرونا نیازمند واکسینه شدن 85 درصد از جامعه هدف

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۷۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 70 هزار دوز واکسن از نوع سینوفارم، برکت و آسترازنکا از طرف وزارت بهداشت تحویل علوم پزشکی اردبیل شده که امروز در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع شد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از تحویل بیش از ۷۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: این واکسن ها از نوع سینوفارم، برکت و آسترازنکا از طرف وزارت بهداشت تحویل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شده و امروز در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع شد. 

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان های استان بیان کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دعوت از عموم افراد واجد شرایط و اعلام شده جهت تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: تنها راه خروج از این اپیدمی خطرناک واکسینه شدن حداقل 85 درصد از جامعه هدف می باشد؛ لذا توصیه می شود هم استانی ها برای کاهش تلفات کرونا و ریشه کن شدن این بیماری در اولین فرصت اقدام به تزریق واکسن کنند.

حبیب زاده در رابطه با آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بیان کرد: در شبانه روز گذشته 30 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان ها بستری شدند و متاسفانه در مدت یاد شده یک مورد فوتی نیز گزارش شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 222 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان و 119 بیمار در منازل اما تحت نظر کادر درمان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته 42 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان ها ترخیص شده و وضعیت 54 بیمار وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز