خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار و رفاه آذربایجان شرقی؛

کارفرمایان مکلف به تشکیل طبقه بندی مشاغلند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۱۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: کارفرمایان استان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل، طرح طبقه‌بندی را تهیه و پس از تایید این اداره کل آن را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین فتحی، در نشست تخصصی با مشاوران فنی طرح طبقه بندی مشاغل مستقر در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزود: اجرای این طرح در کارگاه های مشمول قانون کار در استان در برقراری عدالت مزدی و طی مسیر ترفیع کارگران نقش مهمی ایفا می کند.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه و عدالت مزدی، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها، کارفرمایان باید در راستای تهیه و اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمامی ارکان حاکمیت دولت حسب منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از کار، تولید، کارفرما و کارگران است.

فتحی، ادامه داد: تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ضمن پیشگیری از اعمال نظرهای شخصی، مسیر ترفیع کارگران برابر دستورالعمل‌ها و مصوبات و انسجام‌دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات نقش بسزایی ایفا می کند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و همراهی و استفاده از ظرفیت تمامی تشکلات در اجرای این طرح، یادآوری کرد: چگونگی اجرای طرح و شیوه نامه آن با اخذ نظرات طراحان طبقه بندی مشاغل در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این جلسه با حضور طراحان طرح های طبقه بندی مشاغل استان و تشکلات کارفرمایی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز