خبرگزاری کار ایران

زمان چرای دام در مراتع چهارمحال و بختیاری پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۰۲

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: زمان چرای دام در مراتع استان به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا، فرامرز مردانی گفت: براساس تقویم کوچ زمان خروج دام از مراتع ۱۵ شهریورماه بود که به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در استان خوزستان و همچنین استان چهارمحال و بختیاری زمان کوچ عشایر از استان به منطقه قشلاقی خوزستان به ۳۰ شهریور ماه تغییر کرد.

وی افزود: با توجه به گذشت ۱۰ روز از زمان تقویم کوچ و خروج دام از مراتع، اما دام دامداران و عشایر در مراتع استان حضور دارد که دامداران عشایر باید هر چه سریعتر نسبت به خروج دام از مراتع اقدام کنند و دام خود را در پس چرای مزارع قرار دهند.

مردانی به ارسال پیامک به همه دامداران و عشایر در خصوص خروج دام از مراتع اشاره کرد و گفت: مرتعداران، دامداران و عشایری که دام خود را از مراتع خارج نکنند، جریمه می‌شوند و در صورت تکرار تخلف، پروانه چرای دام آن‌ها باطل خواهد شد.

وی افزود: امسال ۴۷۴ پرونده به دلایل مختلف از جمله دام مازاد برای باطل شدن پروانه چرا به کمیسیون ماده ۴۲ ارسال شده است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس شیوه نامه سازمان جنگل و مراتع کشور، به ازای هر رأس دام دامداران، عشایر و مراتعداران متخلف به ۴۰۰ هزار تومان جریمه محکوم خواهند شد که این میزان ۲۰ درصد ارزش هر رأس گوسفند است.

مردانی افزود: هم اکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ پروانه چرای دام در مراتع استان صادر شده است.

وی گفت: هم اکنون جمعیت دامی موجود در عرصه مرتعی استان ۲.۵ میلیون واحد دامی است، در حالی که ظرفیت واقعی مراتع ۸۰۰ هزار رأس واحد دامی است.

یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار از عرصه‌های چهارمحال و بختیاری معادل ۶۶ درصد را مراتع تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز