خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرنگار ایلنا از آخرین وضعیت جوی سیستان وبلوچستان؛

طوفان شاهین خسارت جانی نداشت/ غرق شدن 2 فروند لنچ و خاموشی موقت برق در پی‌طوفان شدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۷۴۵

براساس آخرین اخبار از طوفان حاره‌ای شاهین در استان سیستان و بلوچستان که از روز گذشته -جمعه ۹ مهرماه- هوای این استان را تحت تاثیر خود قرار داده و توأم با بارش شدید باد و باران در چابهار، کنارک ، دشتیاری و برخی دیگر از مناطق جنوب استان بود ،تاکنون هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جنوب سیستان و بلوچستان همه ساله شاهد سیل و شمال این استان میزبان باد شدید و گرد و غبار است که هر کدام از این رخداد ها خساراتی را برای مردم این استان به همراه دارد . 

 طوفان حاره ای شاهین از روز گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار داده و بارش شدید باران و وزش شدید باد را در چابهار، کنارک ، دشتیاری و برخی دیگر از مناطق جنوب استان در پی داشته است و به گفته مسئولین تاکنون هیچگونه خسارت جانی را به همراه نداشته است .

شمال سیستان و بلوچستان هم از طرفی دیگر درگیر طوفان شدید شن و گرد و غبار است و سرعت باد در این منطقه گاهی از 100 کیلومتر بر ساعت هم عبور می‌کند .

آماده‌باش  دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: تمام نهادهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای امدادی، پیمانکاران ، دستگاه های خدمات رسان و دستگاه هایی که ماشین آلات دارند از روز گذشته در استان در حالت آماده باش قرار گرفته اند .

منصور بیجار اذعان داشت: نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و   نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان در منطقه حضور یافته اند.

 وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان چابهار مستقر شده و استاندار هم در مرکز استان شرایط را مدیریت می کند.

وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه خسارت جانی در استان اعلام نشده و در حوزه شهرهای دیگر هم بارندگی و طوفان در حال شدت گرفتن است.  در حوزه شهرستان دشتیاری بارندگی های شدید آغاز شده و به سمت غرب در حال پیشرفت است که امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود. 

بیجار در پایان گفت: اولویت اول حفظ جان شهروندان و پس از آن هم کاهش خسارات احتمالی است.

طوفان شاهین تا کنون خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: طوفان چرخنده شاهین از روز گذشته در منطقه چابهار و کنارک مستقر شده و شدت باد افزایش یافته است. تخمین ما این است که شدت باد تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد و ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر بارندگی در منطقه پیش بینی شده است.

علیرضا شهرکی افزود: مناطقی که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری سواحل هستند متاثر از بارندگی ها خواهند بود.

وی افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه شهرستان ها برای پیشگیری از خسارات احتمالی طوفان شاهین انجام شده و با توجه به شرایط خاص چابهار، مدیریت بحران منطقه آزاد هم اقدامات لازم را برای پیشگیری از هرگونه خسارت آغاز کرده، سمن ها پای کار آمده اند و مکان هایی را برای اسکان اضطراری افراد حاشیه نشین و در معرض خطر در نظر گرفته اند و ساکنین این مناطق را به مکان های امن منتقل کرده اند.

وی اذعان داشت: تمام امکانات پشتیبانی در اختیار این افراد قرار گرفته است. شهرستان های جدید هم برای مقابله با این بحران آماده شده اند. 

مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تا این لحظه حادثه جانی نداشته ایم اما سقوط تیرهای برق، خاموشی موقت و غرق شدن دو فروند لنچ به دلیل شدت باد و امواج از جمله خسارت های فعلی طوفان شاهین است. 

وی افزود: طوفان حاره ای چرخنده شاهین منطقه جنوب و طوفان گرد و غبار منطقه شمال را فراگرفته است و هر کدام خسارات خود را دارد. طوفان های چرخنده قابل پیش بینی نیستند و به دلیل تغییر اقلیم بر روی ساحل اتفاق می افتد. 

وی افزود: این طوفان تا عصر فردا / یکشنبه / در چابهار، کنارک و دشتیاری و ... وجود دارد که امیدواریم با همکاری مردم خسارت جانی نداشته باشیم و خسارت مالی  هم در کمترین میزان ممکن باشد .

 

انتهای پیام/
فائقه راغی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز