خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان:

اهدای خون در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۰۱

مدیر کل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری گفت: با شیوع کرونا و دریافت واکسن کووید 19 اهدای خون به نیازمندان در استان کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، حسین خورشیدی گفت: هم‌اکنون ذخایر خونی در استان چهار روز است، در صورتی که این ذخایر باید شش روز باشد و در صورت تداوم کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در هفته‌های آینده، ذخیره خونی استان با بحران مواجه خواهد شد.

هاشمی به  کاهش چهار درصدی مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های اهدای خون اشاره کرد و افزود: امسال، ۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و خون‌گیری از ۱۰ هزار ۸۵۳ نفر در استان انجام شد.

به گفته وی، اهداکنندگان مستمر خون به نیازمندان 14 و بانوان  ۳۶.۹ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل انتقال خون استان افزود: در استان دو پایگاه خون‌گیری در شهرکرد و بروجن و دو مرکز ثابت خون‌گیری در بن و فارسان است و مرکز خونگیری لردگان نیز بزودی فعال خواهد شد.

هاشمی  گفت: علت کاهش اهدای خون در استان شیوع ویروس کرونا و همچنین دریافت واکسن کووید ۱۹ است در صورتی که اهدای خون برای افرادی که واکسن دریافت کردند ممنوعیتی ندارد، اما بهتر است اهدای خون دو هفته پس از تزریق واکسن کرونا انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز