خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد؛

فراخوان سرمایه گذار انتقال آب خزر به استان سمنان در مرحله ارزیابی کیفی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۵۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: مجوز قطعی محیط زیست در خصوص طرح انتقاب آب دریای خزر به فلات مرکزی صادر شده و فراخوان لازم در خصوص سرمایه گذاری انجام شده و در مرحله ارزیابی کیفی است.

به گزارش ایلنا از سمنان، ایرج حیدریان بیان کرد: با کسری مخزن آب در استان به دلیل حجم برداشت از آب‌های زیر زمینی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد بارش ها در فلات مرکزی قبل از اینکه به سطح زمین برسد، تبخیر می شود، تصریح کرد: در برنامه سازگاری با کم آبی برنامه ریزی ها برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تدوین شده است.

حیدریان افزود: استفاده از پساب های شهری و صنعتی یکی از راهکارهای برون رفت از چالش کم آبی است.

وی ضمن بیان اینکه راهکار های برون رفت سازه ای یکی دیگر از موارد رفع مشکل چالش کم آبی در استان سمنان است، اظهار کرد:  سد مجن و تاسیسات وابسته ، آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار ، انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و سد مخزنی فینسک ، از جمله راهکارهای برون رفت سازه در حال اجرا در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان یادآور شد: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، از راهکارهای برون رفت سازه ای دراز مدت است که اقدامات در دست پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز