خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

وقف و اصل مالکیت از مشکلات مهم در استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۹۴۵

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در قزوین گفت: بخش زیادی از زمین‌های قزوین موقوفه است و مردم در اصل مالکیت مشکل دارند و روش برخورد نیز مناسب نیست، در شهر زیاران تمام زیاران وقف آستان قدس است و حتی کوه‌ها و منابع طبیعی، مگر می‌شود کوه و رود را که جزء انفال عمومی است وقف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در دیدار رئیس قوه قضاییه با صنعتگران قزوین که عصر امروز در دادگستری استان برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از مراجعان ما دارای موضوعات مرتبط با بخش قضایی هستند و از این رو لازم است نحوه ارتباط ما به عنوان وکلای مردم با کارکنان دستگاه قضا مشخص شود تا حداقل بتوان در حد مشاور با آن‌ها همکاری داشته باشیم.   

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای ادامه داد: منابع طبیعی یکی از مشکلات مهم در استان قزوین است و باید مورد توجه قرار گیرد تا حل شود.

وی بیان کرد: تنها اصلی که قانون شده اصل 44 است اما در اجرای آن به اهلیت توجه نکرده و خیلی از واگذاری‌ها دچار مشکل شده از جمله آن‌ها شرکت کنتور سازی است که با مشکلات زیادی مواجه شد، اما راه برون رفت از فساد و رانت واگذاری به بخش خصوصی و اجرای درست اصل 44 است.

این مسئول افزود: بخش زیادی از زمین‌های قزوین موقوفه است و مردم در اصل مالکیت مشکل دارند و روش برخورد نیز مناسب نیست، در شهر زیاران تمام زیاران وقف آستان قدس است و حتی کوه‌ها و منابع طبیعی، مگر می‌شود کوه و رود را که جزء انفال عمومی است وقف کرد.

وی عنوان کرد:  باید در دادگاه‌ها دوربین نصب شود تا رفتار قاضی و مراجعان درست شود و جامعه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز