خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان خبر داد؛

عدم استقبال سرمایه‌گذاران از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۴۷

رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان از عدم استقبال سرمایه‌گذاران از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ ۹ و ۱۰ مهر در برج میلاد خبر داد.

ایلنا: رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان از عدم استقبال سرمایه گذاران از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در تاریخ ۹ و ۱۰ مهر در برج میلاد خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان، احمد لشکربلوکی گفت: شهرداری‎‌ها برای ساختن شهری برخوردار از امکانات لازم و فراهم نمودن رفاه شهروندان در تلاش هستند اما این مهم زمانی محقق می‌‎شود که این نهاد با بهره‎گیری از ابزارهای جدید و شناسایی درآمدهای پایدار از طریق جذب سرمایه‎گذار وارد عمل شود.

وی افزود: شهرداری گرگان بیش از ۲۰ فرصت سرمایه‎گذاری را در این نمایشگاه ارائه داد تا ضمن معرفی آن به سرمایه گذاران و اطمینان‎بخشی به سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی با حمایت‎های تشویقی گامی موثر در جذب سرمایه گذار به منظور ارتقاء شاخص‎های رفاه شهری و شهروندی بردارد.

رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان اظهار داشت: هر ساله نمایشگاه فرصت‎های سرمایه‎گذاری در شهر‎های مختلف با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان شهرداری‌ها برگزار می‌‎شود و سازمان‎های مختلف، کارهای اقتصادی خود را در این نمایشگاه‎‌ها عرضه می‌‎کنند.

لشکربلوکی یکی از چالش‎های جدی شهرداری‎‌ها را اتکاء محض به درآمدهای ناشی از صدور پروانه‎های ساختمانی و عوارضاتی که قانون گذار تعیین کرده دانست و افزود: برپایی این نمایشگاه‎‌ها با هدف اینکه شهرداری‎‌ها با جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی که در اختیار شهرداری‌ها است از اتکا محض به درآمد صدور پروانه، عوارض و… فارغ شوند و بخشی از منابع درآمدی خود را از محل این سرمایه‎گذاری‎‌ها تامین کنند، ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: اگر تکیه شهرداری‎‌ها به درآمد صدور پروانه و عوارض منقطع نشود یقیناً در هزینه‎های جاری و عمرانی خود دچار مشکل خواهند شد.

لشکربلوکی افزود: اگر اتکا شهرداری به درآمدهای مذکور به حداقل برسد و تلاش در جذب سرمایه‎گذار در اولویت قرار بگیرد یقیناً به درآمد شهرداری‎‌ها کمک خواهد کرد و بخش قابل توجه‌ای از هزینه‌های جاری و عمرانی تامین خواهد شد.

لشکربلوکی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز‌ها و خواسته‎های مردم، شهرداری باید در جهت خواسته‌های آنان حرکت جدی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: فرصت‎های سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان در بخش‎های مختلف گردشگری، ساخت هتل و شهربازی بزرگ و مجتمع تجاری و مسکونی است که در نمایشگاه تهران عرضه شده است.

رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان وجود منطقه وسیع گردشگری در بهترین نقطه گرگان را یکی از فرصت‎های خوب سرمایه‎گذاری برشمرده است.
احمد لشکربلوکی تصریح کرد: در همایش تهران مباحثمطرح شده بسیار خوب بوده است و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی سرمایه گذاری مورد استقبال قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش‌ها از این باب که نگاه تازه و اینکه چگونه با سرمایه گذار انعقاد قراداد نماییم بسیار خوب است اما متاسفانه این امر در این دوره از نمایشگاه محقق نشد.

وی افزود: این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل رضایت بخش نبود و عدم رضایت شهرداری‌ها را در پی داشت. لشکربلوکی عدم استقبال سرمایه گذاران و دلیل ناکارآمدی این دوره را تداخل با جشنواره اقوام اعلام کرد که در یک مقطع زمانی بود به گونه‌ای که رقبت و استقبال سرمایه گذار ایجاد نشد.

وی همچنین گفت: عدم اطلاع رسانی برگزار کنندگان علت ضعیف بودن این نمایشگاه بود تا جایی که هیچ تفاهمنامه‌ای در غرفه شهرداری‌ها امضاء و منعقد نشد.

وی همچنین گفت: هیچ گونه تبلیغاتی در زمینه زمان و مکان برگزاری نمایشگاه و اهمیت موضوع در سطح کشور صورت نگرفت تا برای سرمایه گذاران جاذبه لازم برای شرکت در نمایشگاه به وجود آید.

رئیس اداره املاک و سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان گفت: پیشنهاد ما این است که برای برگزاری چنین فرصت‌های سرمایه گذاری به صورت خاص و در مکانی خاص با تبلیغات و اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های عمومی صورت گیرد تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جریان برگزاری آن قرار بگیرند چرا که برگزاری چنین همایش‌هایی برای دستگاه‌های که شرکت می‌کنند هزینه‌های را در بر دارد که انتظار است جذب سرمایه گذار هم در این همایش‌ها صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز