خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری فارس:

بانک ها در تسهیلات کرونا به بخش گردشگری بد عمل کردند/ 50 مسیر گردشگری شیراز بدون جاذبه و مخاطب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۸۱

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه بخش گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دید، گفت: حمایت های این بخش قبلا در قالب تسهیلات کم بهره بود و گفته شد که در تسهیلات تنفس داده شود، اما بانک ها بد عمل کردند.

به گزارش ایلنا، موید محسن نژاد در نشست خبری همزمان با هفته گردشگری، افزود: بانک ها وامی را که قرار بود با یارانه ۱۲ درصد سود به افراد پرداخت کنند، با اعمال یارانه ۱۸ درصد صورت گرفت که این مسئله برای سرمایه گذار بدتر شد.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری نتوانست از حمایت ها استفاده کند و بانک ها خوب عمل نکردند، ابراز کرد: در بخش های مالیاتی هیچ بخشودگی نداشته ایم و فقط در بخش آب، برق و... دوره ۶ ماه تنفس بود، اما بعدا همگی مطالبه کردند و گاها عدم پرداخت ها با جریمه همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و حمایت دولت و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، خوب بود اما در اجرا متاسفانه خوب اعمال نشد.

محسن نژاد با اشاره به اینکه در کل استان مراجع مختلفی هستند که احساس می شود به عنوان گردشگری خود را متولی می دانند، خاطرنشان کرد:با راه اندازی دبیرخانه دائمی رویدادهای فارس تمام این نهادها در این دبیرخانه حضور خواهند داشت‌.

وی ادامه داد:قبل از کرونا در مهرماه حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی داشتیم و پکیج گردشگران خارجی در آن زمان بسته می شد و ساماندهی تاریخ برگزاری رویدادها مناسب نبود، اما با افتتاح دبیرخانه دائمی رویدادهای فارس این موضوع ساماندهی می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت:در قالب گردشگری سلامت زنجیره گردشگری فارس قطع نشد و ۶ هزار نفر از فعالان گردشگری فارس واکسینه شدند.

به گفته محسن نژاد، مراسم آیین فرهنگی به مناسبت ایام محرم و صفر که در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، در محل باغ دلگشا شیراز برگزار می شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه روز جهانی گردشگری در باغ دلگشا خبرداد و افزود: در ۲ سال گذشته بخش گردشگری بیشترین آسیب را دید و امسال همزمان با این روز می خواهیم از کسانی تقدیر کنیم که توانسته اند خود را سرپا نگه دارند.

تعیین تکلیف طرح جامع گردشگری شیراز

مدیر گردشگری و زیارت سازمان گردشگری و فرهنگی شهرداری شیراز نیز گفت: به زودی با همکاری کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز، طرح جامع گردشگری شیراز به سرانجام می رسد و این طرح به عنوان سند فرادستی برای توسعه در حوزه گردشگری به صورت جدی تعیین تکلیف خواهد شد.

امیرحسین حکمت نیا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دغدغه ما تعطیلی و تغییر کاربری خیلی از مراکز گردشگری است و افرادی که در این شرایط روی پا ایستاده اند برترین هستند؛ تصریح کرد: در این شرایط خدمات حوزه گردشگری با هزینه های مضاعف بوده است و در بخش های مختلف برای رعایت پروتکل های بهداشتی، هزینه های زیادی به سرانه هزینه ها اضافه شده است تا تورها را با شرایطی که ستاد کرونا گفته است نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط آموزشگاه های گردشگری مخاطب ندارد و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش مخاطب داشته است، ابراز کرد:  بخش هایی که در شرایط کرونا توانسته اند مدیریت کنند و خود را سرپا نگه دارند، شایسته تقدیر هستند.

مسیرهای گردشگری بدون جاذبه و مخاطب

حکمت نیا همچنین با اشاره به اینکه شهر شیراز بیش از ۵۰ مسیر گردشگری دارد اما تنوع در مخاطب و جاذبه دیده نشده است، یادآور شد: به عنوان مثال برای گردشگری سالمندان و معلولین مشکل داریم که یکی از اتوبوس های گردشگری با پیوست خدمات به معلولین اختصاص داده می شود.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان گردشگری و فرهنگی شهرداری شیراز در بخش دیگر صحبت هایش، ایجاد دبیرخانه دائمی رویدادهای حوزه گردشری را ضروری دانست و عنوان کرد: همچنین ایجاد تقویم گردشگری برای جذب گردشگر ضروری است که در هفته گردشگری در راستای مدیریت گردشگری، طرح هایی در نظر گرفته شده است.

حکمت نیا یادآور شد که برنامه های هفته گردشگری از ۶ تا ۱۲ مهر ماه در قالب تورهای شهروندی است که ۶ تور ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی و یک روز هم اصحاب رسانه مهمان این تور هستند.

به گفته وی، مسیرهای سنگ سیاه، تخت ابونصر، محور خاندان قوام و درب شازده بستر تورها است و سلسله تورهای کوچه گردی ۱۲۰۰ نفرساعت پیش بینی شده است.

حکمت نیا افزود: همچنین ۶ تور بافت تاریخی در راستای آشنایی فعالان و اهالی بافت تاریخی آشنا، شب شعر چله در حافظیه و رونمایی کتاب «نظم در بزم عشق» را خواهیم داشت که به ادبیات عاشورایی می‌پردازد که تالیف این کتاب بیشتر برای راهنمایان گردشگری در طول محرم و صفر است.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان گردشگری و فرهنگی شهرداری شیراز گفت: نمایشگاه صنایع دستی در باغ شمس ویژه فعالان صنایع دستی بقاع متبرکه برگزار و از ۵ هنرمند که در بازسازی و ساخت بقاع پرداختند، تقدیر می شود.

حکمت نیا ادامه داد: پژوهش‌های شیرازشناسی، نشست قصه اسکرو بر اساس مشاغل و هنرهای از یاد رفته و ۱۱ مهرماه اختتامیه هفته گردشگری در باغ دلگشا برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز