خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

5 هزاز و 409 ناشنوا تحت حمایت بهزیستی قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۱۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵ هزار و ۴۰۹ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد که به تفکیک ۲ هزار و ۲۱۹ نفر زن و ۳ هزار و ۱۹۰نفر مرد هستند.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، علیرضا وارثی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با اشاره به آمار ناشنوایان استان گفت: ۵ هزار و ۴۰۹ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد که به تفکیک ۲ هزار و ۲۱۹ نفر زن و ۳ هزار و ۱۹۰نفر مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: از سال ۸۶ نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: نوزادن مشکوک به اختلالات شنوایی با ارجاع به مراکز شنوایی سنجی پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت اقدامات توانبخشی از قبیل تجویز و دریافت سمعک، آماده  سازی جهت کاشت حلزون، ارجاع به مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان قرارگرفته و در نهایت و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: در مرکز روزانه توانبخشی ناشنوایان تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره‌ای و آموزش به کودک کم شنوا و ناشنوا و خانواده‌ها صورت می‌گیرد که در حال حاضر ۵۰ کودک از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج بیمارستان جهت غربالگری شنوایی فعالیت می‌کنند که به دلیل شیوع بیماری کرونا در فروردین و اردیبهشت اجرای غربال تعطیل بوده است.

وارثی گفت: در نیمه اول سال ۹۹ تا کنون ۶ هزار نوزاد در این طرح غربال شده‌ و ۳۰ نوزاد در این طرح مشکوک بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز