خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کارزاری برای ساخت راه آهن بروجرد-توره

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۰۶

جمعی از مردم بروجرد در استان لرستان با راه‌اندازی کارزاری از وزیر راه و شهرسازی خواستند در مسیر بروجرد – توره خط آهن احداث شود.

به گزارش ایلنا ، در بیانیه این کارزار که تا امروز نزدیک به ۵ و ۳۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:

«احتراماً به استحضار می‌رساند راه‌آهن اهواز-اندیمشک-خرم‌آباد-تهران بعد از نزدیک شدن به شهرستان بزرگ بروجرد به جای اینکه در مسیر مستقیم خود و با طی حدود ۴۰ کیلومتر به راه‌آهن توره و سپس به سمت تهران امتداد یابد، متأسفانه به سمت دورود و ریل قبلی اهواز-تهران منحرف می‌شود و همین مسیر ۴۰ کیلومتری را ۲۰۰ کیلومتر دور می‌زند تا باز به نزدیکی توره برسد و به سمت تهران امتداد یابد.

این اتفاق نه تنها باعث حذف بروجرد از مسیر ریلی اهواز-تهران یا خط شمال-جنوب نشده، بلکه باعث افزایش بیش از صد کیلومتری مسیر تهران-اهواز می‌شود که می‌توان گفت تمامی شهرها در طول مسیر از تهران تا اهواز از این قضیه متضرر خواهند شد و از لحاظ لجستیکی به ضرر میهن عزیزمان است.

به زبان ساده‌تر، اگر قطاری از سمت اهواز بخواهد به سمت تهران حرکت کند، بعد از رسیدن به حوالی بروجرد باید یا از طریق ملایر یا از طریق دورود مسیر ۴۰ کیلومتری بروجرد-توره را ۲۰۰ کیلومتر دور بزند و بروجرد نیز از مسیر حذف می‌شود.

متأسفانه به جای راه‌آهن اهواز-اندیمشک-خرم‌آباد-بروجرد، نزدیکی بروجرد به سمت درود دور زدند و در نتیجه اسم راه‌آهن شد دورود-خرم‌آباد؛ یعنی حذف بروجرد حتی در کلمه.

ما، امضاکنندگان این کارزار، خواستار طراحی و ساخت راه‌آهن بروجرد-توره برای جلوگیری از حذف بروجرد از مسیر ریلی تهران-اهواز و همچنین کوتاه‌تر شدن مسیر ریلی اهواز-تهران هستیم. لازم به ذکر است راه‌آهن دورود-بروجرد-ملایر قسمتی از مسیر ریلی شرق به غرب کشور است و هیچگونه ربطی به حذف بروجرد از مسیر ریلی اهواز-تهران ندارد.»

این کارزار تا تاریخ ۲۶ مهر در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/borujerd-railway) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز