خبرگزاری کار ایران

توزیع بیش از هزار تُن بذر غلات در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸۵۶

رئیس جهادکشاورزی نیشابور از توزیع هزار و ٢۵٠ تُن بذر غلات طبقه مادری، گواهی شده و بذر خود مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد در رابطه با وضعیت توزیع بذر اصلاح شده و خود مصرف کشاورزان گفت: در سال زراعی مقدار ۵٨٠ تُن بذر گندم اصلاح شده و ٢٣٠ تُن بذر گندم خود مصرف جهت توزیع بین کشاورزان تهیه و آماده توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در کنار کشت گندم، زراعت جو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که امسال ٣١٠ تُن بذر اصلاح شده جو و ١٣٠ تُن بذر خود مصرف جهت توزیع بین کشاورزان آماده شده است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش بینالود شهرستان نیشابور گفت: امسال، کمی محدودیت در رابطه با تامین بذر اصلاح شده داریم و اولویت تحویل بذر با توجه به اهمیت مکانیزه کردن زراعت پاییزه با کشاورزانی است که با دستگاه بذرکار همدانی و خطی کار کشت و زراعت کشت شده خود را بیمه محصولات می کنند.

محمد عرفانی فر افزود: در کشت سنتی و دستی مقدار بذر مصرفی بین ٢۵٠ تا ٣٠٠ کیلوگرم در هکتار است که این مقدار در کشت مکانیزه به ١۶٠ تا ١٨٠ کیلوگرم در هکتار کاهش می یابد و این مقدار کاهش بذر، ارزشی بالغ بر یک میلیون تومان را در هر هکتار عاید کشاورز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکنواختی در سبز شدن غلات، کوددهی مناسب و استفاده بهینه از آب در روش مکانیزه از جمله مزایای این روش نسبت به روش سنتی و دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز