خبرگزاری کار ایران

در بهزیستی استان البرز انجام می شود؛

اجرای غربالگری اضطراب کودکان در شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸۴۳

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال البرزی در شرایط کرونایی با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی، انجام می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، اسدالله حیدری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب ، طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال در شرایط کرونایی در البرز در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی های استان برگزار می شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهدهای کودک با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب سازمان بهزیستی این طرح  به صورت مجازی برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: برای رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی، والدین می توانند با مراجعه به سایت             moshavereh.behzisti.ir با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرس شنامه مربوطه اقدام کنند.

حیدری ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره برای مداخلات تخصصی مراجعه کنند.

 مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می شود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌ شود و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا می کند و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی ، شغلی فرد ، افسردگی و ... می شود.

حیدری از خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ سال درخواست کرد در سامانه مذکور ثبت نام و در طرح غربالگری اضطراب کودکان شرکت کنند تا با تشخیص و درمان بهنگام اضطراب کودکان ، مانع از مشکلات جدی آنان در بزرگسالی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز