خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد:

بخشش 13 محکوم به قصاص در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۷۹۵

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: 13 محکوم به قصاص امسال، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ، دوباره به زندگی بازگشتند.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی با اشاره به فعالیت  44 شعبه ویژه صلحی در دادسراها و دادگستری ها و زندان های گرگان و گنبد کاووس افزود: اعضای این شعب در پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند ، برای سازش طرفین تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: در پرونده های ویژه مانند قتل اعضا شوراهای حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می کنند و در برخی موارد پس از سال ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهرها و استان های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده ها موفق به کسب رضایت از خانواده های داغدار می شوند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی موجود در استان فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و ستازش در استان ایجاد کرده است و خوشبختانه امروز ریش سفیدان و معتمدان و علما هم در کنار شورای حل اختلاف به مدد دستگاه قضایی آمده اند تا  فرهنگ نبوی گذشت و بخشش را در جامعه فراگیر کنند .

پارسال با گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به 26  محکوم به قصاص  فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز