خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت توجه آموزش‌و‌‎پرورش اردبیل به مسئله واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۷۳۴

استاندار اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان باید با در نظر گرفتن مشوق ها و حتی با اعمال اجبار خانواده ها و معلمانی را که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، واکسینه کند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنامجو در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: استان اردبیل بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز دارد و با احتساب والدین دانش آموزان و معلمان ۶۰۰ هزار نفر در این خانواده بزرگ حائز دریافت واکسن هستند که لازم است در این خصوص همه بسیج شوند.

وی افزود: خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید با اطلاع رسانی و اعلام همگانی در راستای دریافت واکسن کووید ۱۹ جهت ایمن سازی عمومی تلاش کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این تعداد از جمعیت باید تحت نظارت آموزش و پرورش واکسینه شوند تاکید کرد: آموزش و پرورش استان با شناسایی خانواده ها و معلمانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند باید با در نظر گرفتن مشوق ها و حتی با اعمال اجبار واکسینه کنند.

بهنامجو تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل نسبت به هفته های گذشته وضعیت خوبی پیدا کرده و چهار شهرستان به رنگ نارنجی و هفت شهرستان نیز به رنگ زرد در آمده اند.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن در روستاها و حواشی شهرها خانه به خانه انجام می شود گفت: در هفته گذشته میزان بستری ها از ۶۴ درصد به ۴۴ درصد رسیده است، در واقع از ۸۵۰ نفر بستری به ۲۷۰ نفر رسیده که یک سری از افراد بستری موقت نیز با توجه به افزایش و آزاد شدن تخت ها بستری شده اند. 

بهنام جو افزود: تزریق واکسن در استان شتاب بیشتری گرفته در افراد ۴۰ سال به بالا وضعیت خوب است.

استاندار اردبیل از مردم استان اردبیل خواست در دریافت واکسن حساسیت به خرج داده و در ایجاد ایمنی عمومی، کادر درمان را یاری کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی ما برای افراد زیر ۴۰ سال است، در این راستا باید اقدامات ویژه و جدی تر در رابطه با واکسیناسیون انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز