خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

شهید لندی افتخار نظام تعلیم و تربیت کشور و ملت ایران است/ خوزستان سرآمد فرهنگ ایثار و شهادت در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۹۳

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه شهید لندی به عنوان افتخار نظام تعلیم و تربیت کشور؛ اظهار کرد: استان خوزستان همواره سرآمد عرصه ایثار و شهادت و ارزش های انقلاب اسلامی در کشور است؛ نام شهید می بایست بر تارک ساختار آموزش و پرورش بدرخشد.

 

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در آیین ترحیم شهید علی لندی در شهرستان ایذه بیان کرد: رشادت و دلاورمردی شهید علی لندی، این قهرمان ملی اتفاق بسیار بزرگی در کشور را رقم زد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش آموز؛ شهید فهمیده و بهنام محمدی را در دلها زنده کرد.

وی با بیان اینکه این دانش آموز دهه هشتادی معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد؛ خاطرنشان کرد: بی شک شهید لندی افتخار بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت کشور و ملت ایران است.  امروز به نمایندگی از نظام تعلیم و تربیت، معلمان و دانش‌آموزان سراسر کشور در محضر خانواده شهید بزرگوار حضور یافتیم تا مراتب تبریک و تسلیت خود را به آنها اعلام کنیم. افتخار می کنیم که این دانش‌آموز قهرمان مورد تکریم و تمجید آحاد جامعه اسلامی و علی الخصوص مقام معظم رهبری قرار گرفته است به طوری که بالاترین نشان که همان مقام شهادت است را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش انتقال فرهنگ و ارزشهای والای اسلامی و انسانی به نسل های آینده است؛ توضیح داد: سیره و روش زندگی و رشادت این شهید دانش آموز می بایست به عنوان یک الگوی عملی به نسل جدید منتقل شود و البته آموزش و پرورش برای تحقق این مهم از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی خود استفاده خواهد کرد‌.

کاظمی در ادامه با برشمردن اقدامات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تکوین مقام والای شهید لندی؛ تصریح کرد: درج نام و روایت ایثارگری شهید علی لندی در کتاب درسی»، «نامگذاری مدارس؛ در هر استان یک مدرسه به نام شهیدعلی لندی»، «جایزه ویژه دانش آموز شهید علی لندی، درجشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری»، و «تدوین کتاب زندگی نامه شهید علی لندی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان،  از جمله اقدامات مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای تکریم مقام این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: قول می دهیم که یاد و خاطره شهید لندی؛ این قهرمان ملی و اسوه ایثارگری دانش آموزان نسل جدید به عنوان یک فرهنگ تمام شمول در عرصه آموزش و پرورش کشور جاری و ساری کنیم و این الگوی بزرگ را به جامعه دانش آموزی منتقل کنیم. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان همواره در عرصه دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی و ارزش های انسانی سرآمد کشور بوده است و این شهید نیز گواهی بر این حقیقت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز