خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

ظرفیت واکسیناسیون بالا اما حضور مردم اردبیل کمرنگ است / 4 شهرستان همچنان در وضعیت نارنجی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۹۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ظرفیت تزریق در استان، حدود ۳۰ هزار دوز در روز است که متاسفانه به علت عدم مراجعه مردم، روزانه حدود ۲۰ هزار دوز تزریق می شود.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از  تحویل ۶۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: هزار دوز واکسن سینوفارم از طرف وزارت بهداشت تحویل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شده و از فردا در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تلاش علوم پزشکی اردبیل برای واکسینه کردن حداقل 80 درصد از  جمعیت تحت پوشش تا آبانماه، اذعان کرد: ظرفیت تزریق در استان، حدود ۳۰ هزار دوز در روز است که متاسفانه بیشتر از ۲۰ هزار دوز در روز در چند روز اخیر تزریق نشده و عملا بسیاری از مراکز تزریق واکسن، خالی از مراجعه کننده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بیان کرد:  براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسئول گفت: در شبانه روز گذشته 34 بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی و بستری شدند و 4 فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده است. در حال حاضر 184 بیمار کرونایی تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و همچنین 266 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مداوا قرار دارند. 

حبیب زاده در 24 ساعت گذشته تعداد 42 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر وضعیت 66 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز