خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در مشگین‌شهر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۱۴

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در شهرستان مشگین‌شهر همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته دامپزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی در مراسم افتتاح آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در مشگین شهر عنوان کرد: این آزمایشگاه با تجهیزات و امکانات مطلوب، فضای مناسبی را در اختیار دامداران و فعالان صنعت دامپروری منطقه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این آزمایشگاه امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی فراهم شده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد افزود: در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع  4 باب آزمایشگاه دولتی تشخیص دامپزشکی در شهرستان های بزرگ استان و نیز 4 باب آزمایشگاه بخش خصوصی در راستای آزمایش های تشخیص و پایش بیماری ها در استان فعالیت می کنند.

این مسئول جوابدهی آزمایشات در سریع ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل ونقل، اشتغالزایی در بخش خصوصی دامپزشکی و کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش دولتی و کیفیت بخشی به خدمات دامپزشکی  را از مزایای مهم ایجاد این آزمایشگاه در شهرستان مشگین شهر عنوان کرد. 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سالجاری 53 هزار و 185 مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است افزود: این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماری های دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، بررسی باقیمانده های سموم در مواد غذایی و خوراک دام و طیور و کنترل کیفی محصولات صادراتی در استان انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز