خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت بهره‌مندی کتابخانه‌ها از محل در آمد شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۴۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خواستار تخصیص کامل نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها شد.

به گزارش ایلنا، بهروز ندایی عنوان کرد: در راستای ارتقای سرانه فضای مطالعاتی شایسته است پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها شناسایی و معرفی شوند تا در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گیرند.

وی با اشاره به نیاز مالی کتابخانه ها، خواستار تخصیص کامل نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها شد.

ندایی بیان کرد: در راستای احداث و تجهیز کتابخانه ها ، خیرین کتابخانه ساز نیز مشارک داشته اند و لازم است این مشارکت ها بیش از پیش تقویت شود.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت های به وجود آمده برای حضور اعضا در کتابخانه های عمومی از زمان شیوع ویروس از اجرای برنامه ها به صورت مجازی خبر داد و گفت: در زمان تعطیلی وظیفه کتابداران ارائه خدمات کتابخانه ای به صورت مجازی  بود و در این راستا برنامه های قابل توجهی به صورت مجازی تولید و اجرا شده است.

رضاقلیزاده گفت: در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، شعرا و نویسندگان استان محافل ادبی در تمامی شهرستان های استان راه اندازی شد و این محافل ادبی برنامه های منظمی را به صورت ماهانه در حوزه های مختلف فرهنگی اجرا می کنند. این برنامه ها با نظارت محفل ادبی شمس عطار اردبیلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت می گیرد.

وی از افزایش تعداد اعضای کتابخانه ها خبر داد و افزود: تعداد اعضای کتابخانه ها در سال گذشته از ۴۹ هزار و ۷۲۳ نفر،  در سال جاری به بیش از ۵۱ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی پیک کتاب به منظور ارائه خدمات کتابخانه ای خبر داد و افزود: در مراحل بعدی این طرح در شهرستان های استان نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور راه اندازی ایستگاه های مطالعه در اتوبوس های شهری خاطرنشان کرد: مقدمات طرح و همچنین جلسات مورد نیاز با شهردار و رئیس سازمان اتوبوسرانی اردبیل برگزار شده و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز