خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد؛

«جشنواره‌ ادبی صلح» برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۳۶

دبیر اجرایی «جشنواره ادبی صلح» از برگزاری این جشنواره در دو بخش شعر و داستان کوتاه با همکاری موزه صلح تهران خبر داد.

مانا خسرو شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا سمنان، گفت: موزه صلح تهران که به همت انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در سال ۱۳۹۱ در پارک شهر تهران تأسیس شد همواره کوشیده است با برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ صلح بکوشد.
 
وی بیان کرد: «جشنواره ادبی صلح» فرصتی برای تشویق شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان به تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ صلح، نفی خشونت، مدارا و رواداری است.

خسرو شاهی به موضوع اصلی جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: صلح منفی پرداختن به مضامین نفی خشونت، عواقب منفی جنگ‌ها، عواقب استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و حل صلح‌آمیز منازعات (در سطح کوچک یا بزرگ) را دربرمی‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره ادبی صلح با تاکید بر اینکه آثار ارسالی علاوه بر شایستگی‌های تکنیکی بر اساس هماهنگی معنایی با پیام موزه‌ی صلح نیز داوری خواهند شد، تصریح کرد: یک کارگاه آموزشی در ماه مهر برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد تا به نویسندگان و شاعران امکان یادگیری بیشتر پیرامون مفهوم صلح منفی و عناصر آن را بدهد.

وی افزود: این جشنواره محدود به نویسندگان و شاعرانی است که پیش‌تر کتابی منتشر نکرده‌اند و آثار ارسالی به این جشنواره باید برای مخاطب بزرگسال نوشته شده باشند.

خسروشاهی اظهار کرد: جشنواره محدودیت جغرافیایی یا ملیتی ندارد و فارسی‌زبانان از سراسر جهان می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

دبیر اجرایی این همایش ضمن بیان اینکه آثار شرکت کنندگان باید به ایمیل festivals@tehranpeacemuseum.org ارسال شوند، اضافه کرد: مهلت ارسال آثار ۱۹ آذر ۱۴۰۰ مصادف با روز جهانی حقوق بشر است.

وی گفت: جشنواره‌ ادبی صلح بر این باور است که جشنواره ادبی فرصتی برای یادگیری و شکوفایی بیشتر شاعران و نویسندگان است، پس برگزیدگان جشنواره‌ی ادبی صلح در کنار جوایز متداول یک نقد شفاهی یا مکتوب از اثرشان را از طرف شاعران و نویسندگان برتر کشور دریافت خواهند کرد.

خسروشاهی بیان کرد: موزه‌ صلح تهران در صدد است برترین آثار این جشنواره را در اولین فرصت ممکن در قالب مجموعه آثار به چاپ برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز