خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

فرایند بررسی آلایندگی های هوای اراک نیازمند 15میلیارد ریال اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فرایند بررسی منشاء و علت شناسی آلایندگی های هوای شهر اراک و همچنین ارائه راهکارهای سازنده در راستای کنترل آن، نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: تأمین اعتبار این طرح تحقیقاتی با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از محل منابع مالی داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در اولویت کاری سال جاری قرار دارد.

وی ادامه داد: دانشکده بهداشت اراک طرح (proposal) پیشنهادی پژوهش آلودگی هوای شهر اراک را تهیه کرده است و شاخص‌های لازم در حوزه مستندسازی علل آلایندگی و تاثیرات آن به خوبی در طرح مذکور مطرح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مستندات موجود به هیچ وجه تأییدی بر رابطه آلایندگی هوای شهر اراک و آثار آن بر بروز انواع سرطان‌ها و بیماری‌ها دیگر نیست و نیاز است که موارد مذکور با سویه علمی در قالب طرح پژوهشی مورد کاوش و پژوهش قرار بگیرند.

جمالیان تصریح کرد: بدون آنکه شناخت اصولی و علمی منابع آلایندگی، ترکیبات مضرّ هوا و شرایط و چگونگی انتشار و ماندگاری در هوای شهر اراک داشته باشیم، نمی‌توان راهکار مؤثر و مناسبی برای مهار و بهبود شرایط کنونی داشت. هرگونه تصمیم در این حوزه اگر مبتنی بر مستندات علمی و پژوهشی نباشد مقطعی است و نمی‌تواند به صورت ریشه‌ای مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 78 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است، بیان داشت: در سال جاری کلانشهر اراک به همراه شهرهای شازند و ساوه با روند افزایشی روزهای آلاینده مواجه بوده اند. به ویژه شهرهای اراک و شازند در کارنامه خود سال جاری روزهای بسیار آلوده را نیز به ثبت رسانده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز