خبرگزاری کار ایران

کاهش ۵۳ درصدی فوتی کرونا در هفته گذشته در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۶۵

به رغم کاهش ۵۳ درصدی موارد فوت بدلیل کرونا در هفته ای که گذشت شهرستان های بشاگرد و کیش از نظر شاخص شناسایی موارد مثبت رو به افزایش بودند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در هفته اخیر ۲۵ درصد در موارد بستری و ۵۴ درصد در موارد فوت کاهش داشته ایم. همچنین در هفته گذشته تعداد انجام تست کرونا ۳۲ درصد و همچنین شناسایی موارد مثبت ۳۰ درصد نسبت به هفته قبل تر کاهش داشته است.

نوروزیان در ادامه افزود: به رغم اینکه به طور کلی در تمام شهرستان ها موارد ابتلا، شناسایی موارد مثبت و مرگ و میر و بستری کاهش داشت ولی در دو شهرستان بشاگرد و جزیره کیش در این هفته نسبت به هفته گذشته شناسایی موارد مثبت افزایش پیدا کرد بطوریکه بشاگرد از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر وضعیت داد، که این نشانه بالقوه خطر شروع پیک جدید است و اگر پروتکل های بهداشتی در کنار استقبال از واکسیناسیون رعایت نشود ممکن است در آینده ای نه چندان دور وارد پیک جدیدی از بیماری شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: واکسیناسیون روند خوبی را پیش گرفته اما هنوز افراد واکسینه نشده در اجتماع کم نیستند و از طرفی هنوز بیش از پنج هزار فرد بیمار با تست مثبت قطعی در استان داریم، بنابراین رعایت پروتکل ها بسیار واجب است.

نوروزیان عنوان کرد: تنها با چند نکته ساده می توانیم از شروع پیک جدید جلوگیری و بیماری را کنترل کنیم، اول اینکه افرادی که مثبت می شوند قرنطینه را رعایت کنند دیگر آنکه عموم جامعه در انجام واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند و مهمتر آنکه افراد واکسینه شده بیشتر از قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز