خبرگزاری کار ایران

بخش عمده پرونده های دادگستری به معاملات مربوط است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۵۲

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده پرونده‌های دادگستری استان به معاملات اشخاص و واحدهای صنفی بدون پروانه مربوط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، احمد موقری در جلسه بررسی مشکلات مربوط به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه و متخلف استان افزود: کثرت پرونده در این حوزه، ناشی از نبود نظارت کافی و وافی از سوی اتحادیه مشاوران املاک تبریز، اتاق اصناف و  پلیس نظارت بر اماکن عمومی است.

وی اضافه کرد: در راستا باید ساماندهی روابط حقوقی اشخاص به ویژه بنگاه‌های معاملاتی املاک، هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری لازم، جدی، موثر و کارساز بین اتحادیه مشاوران املاک تبریز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ایجاد شود.

«موقری» ادامه داد: این همکاری و هماهنگی‌ لازم باید به صورت اصولی و مبتنی بر قوانین و مقررات قانون نظام صنفی و سایر قوانین موضوعه کشور باشد تا نتیجه مطلوب حاصل و اثربخشی آن نیز در زمینه کاهش پرونده‌های مراجع قضایی و آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب موثر واقع شود.

در این جلسه مقرر شد به منظور پیشگیری از تخلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب و جلوگیری از ورود ضرر به افراد دیگر جامعه و توقف فوری فعالیت غیرمجاز این افراد، اتحادیه مشاوران املاک تبریز با مشارکت پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن برخورد سریع و فوری با واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد پروانه، صدور دستور قضایی در صورت ضرورت برای پلمب واحد صنفی متخلف تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز