خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته گردشگری صورت می‌گیرد؛

بهره برداری از ۱۰ پروژه گردشگردی با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذریایجان غربی از بهره برداری ۱۰ پروژه گردشگری با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر در هفته گردشگری امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلیل جباری  در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، گفت: همزمان با هفته گردشگری  ۱۰ پروژه در استان با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به رشد ۲ برابری اقامت در هتل های استان نسبت به سال گذشته گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتل ها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با اشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتل ها خاطر نشان کرد: تهیه طرح حمایتی ویژه برای واحدهای گردشگری آسیب دیده از شرایط کرونایی کشور از برنامه های ویژه میراث فرهنگی استان بوده که امیدواریم این بسته حمایتی بخش مهمی از مشکلات تاسیسات گردشگری را مرتفع کند.

وی اهم اقدامات گردشگری در استان طی ۴ سال گذشته را، راه اندازی ۵۶ واحد اقامتی وپذیرایی تفریحی،۶۷ دفترمسافرتی، صدور ۱۴ گواهینامه فعالیت در حوزه سلامت، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های ملی و محلی بیان کرد و گفت: با فروکش کردن بیماری کرونا در هر یک از شهرستان های استان برگزاری یک جشنواره گردشگری سالانه در نظر گرفته شده و همچنین سومین جشنواره ملی گردشگری نیز در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از شرکت میراث فرهنگی استان در جشنواره ۲۰۲۰ اکسپو دوبی خبر داد و گفت: مستند ۵ زبانه معرفی ظرفیت های گردشگری روستایی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد

وی در خاتمه  به اجرای برنامه های هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: سرکشی از واحدهای اقامتی، دیدار با ائمه جماعات، معرفی ظرفیت های گردشگری در فضای مجازی، پاکسازی اماکن تاریخی، بصدا در آمدن زنگ گردشگری در مدارس، برگزاری نمایشگاه عکس صنایع دستی،افتتاح ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله برنامه های این هفته در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز