خبرگزاری کار ایران

بررسی پرونده آزار دانش‌آموزان در اهر ادامه دارد/ دستگاه قضایی اطلاعات تکمیلی را ارائه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۰۷۶

دستگاه قضایی با جدیت و دقت و حفظ استقلال قضایی و بدون توجه به حواشی ایجاد شده، موضوع را در اسرع وقت رسیدگی و مطابق قانون و مقررات قضایی اتخاذ تصمیم لازم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهر، سوم مهرماه در برخی رسانه‌های محلی، خبری از آزار  یک معلم به چند دانش آموز بسیار وایرال شد.

ماجرا از این قرار بود که، یک سال پیش؛ در روستایی از توابع شهرستان اهر، تعدادی دانش‌آموز به خانواده‌های خود اعلام کردند توسط فردی آشنا به نام ج. الف مورد آزار قرار گرفته‌اند. اظهارات کودکان که شامل یک دختر و ۴ پسر بودند، حاکی از آن بود که متهم آن‌ها را برهنه کرده است.

خانواده‌ها پس از اطلاع از ماجرا، به شدت برافروخته شده و به اتفاق یکدیگر سراغ متهم رفتند.

گفته می‌شود متهم در برخورد اولیه با اولیای دانش آموزان ادعا کرده قصد نوازش کودکان را داشته اما خانواده‌ها حرف او را نپذیرفته و بر این باور بودند که نوازش کودکان نیازی به برهنه کردن آن‌ها نداشته است.

خانواده‌های دانش آموزان بلافاصله شکایت خود را در مراجع قضایی به ثبت رساندند و پرونده در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اهر گشوده شد و باتوجه به اینکه اتهام وارد شده به متهم پرونده در صلاحیت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی است، پرونده به زودی به این مرجع قضایی انتقال خواهد یافت.

گفته می‌شود متهم، معلم است و در حال حاضر بازداشت شده و تحقیقات از او در جریان است.

یکی از وکلای دادگستری اهر در گفتگو با خبرنگار رکنا گفته است: «خانواده‌های این دانش آموزان به من مراجعه کرده و تقاضا کردند وکالت آن‌ها را برعهده بگیرم اما با توجه به مشغله کاری، وکالت پرونده را نپذیرفتم.»

پرونده کودک آزاری متعلق به یک سال پیش است

دادستان عمومی و انقلاب اهر با بیان کودک آزاری در شهرستان مربوط به سال قبل است، گفت: اتهام کودک آزاری معلم اهری در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان در حال رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی است.

رحیم عبدالهی در یک گفتگوی خبری افزود: در پی گزارش مرجع انتظامی و شکایت ۲ نفر از والدین دانش‌آموزان یکی از روستاهای بخش مرکزی اهر مبنی بر کودک آزاری فرزندانشان توسط معلم روستا در سال گذشته، موضوع بلافاصله به صورت ویژه در شعبه بازپرسی دادسرا مطرح و تحت رسیدگی قضایی قرار گرفت.

وی افزود: دستگاه قضایی با جدیت و دقت و حفظ استقلال قضایی و بدون توجه به حواشی ایجاد شده، موضوع را در اسرع وقت رسیدگی و مطابق قانون و مقررات قضایی اتخاذ تصمیم لازم خواهد کرد.

وی از اصحاب رسانه و مدیران شبکه‌های اجتماعی خواست قبل از انتشار هرگونه اخبار از صحت و سقم آن اطلاع حاصل و با رعایت اخلاق حرفه‌ای، سعی در انتشار اخبار موثق کنند.

عبداللهی هشدار داد که با منتشرکنندگان اخبار کذب و تشویش کنندگان اذهان عمومی قطعا شناسایی و برخورد قضایی می‌شود.

اطلاعات تکمیلی از سوی دستگاه قضایی به اطلاع عموم خواهد رسید

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان اهر نیز در همین زمینه اظهار کرد: در پی انتشار خبر کودک آزاری در اهر، در اولین فرصت اقدام به تشکیل جلسه شورای تامین با حضور مسئولان قضایی، امنیتی نظامی و انتظامی شد.

رسول خدابخش افزود: در این جلسه پس از طرح موضوع، همه دستگاه‌های مرتبط، گزارش لازم را ارائه دادند و متعاقبا اطلاعات تکمیلی از سوی دستگاه قضایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهیم شورای تامین تا حصول نتیجه نهایی پیگیر موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز