خبرگزاری کار ایران

مدیر آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

ظرفیت سد زاینده رود 10 درصد از حد ماکزیمم این سد است/39 درصد کاهش بارش در کوهرنگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۳۲

مدیرآب منطقه ای اصفهان گفت: ظرفیت سد زاینده رود در ماکزیمم ارتفاع یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب است و در حال حاضر کمتر از ده درصد، ذخیره آب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به بحران آب در اصفهان اظهار داشت: در شرایط فعلی سد زاینده رود 224 میلیون مترمکعب یعنی کمتر از 10 درصد ظرفیت ماکزیمم سد ذخیره آب دارد.

وی ماکزیمیم ارتفاع سد زاینده رود را یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: سد زاینده رود باید با کمتر از ده درصد ذخیره، آب سه استان را در بخش کشاورزی، صنعت و شرب تامین کند.

ساسانی ادامه داد: آب شرب، کشاورزی و صنعت اصفهان، آب شرب یزد و آب کشاورزی و شرب استان بالا دست اصفهان از این ذخیره باید تامین شود که نشان دهنده شرایط بحرانی است.

مدیر آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: متوسط ذخیره آب سد در مدت مشابه سال های قبل 740 میلیون مترمکعب بوده و در سال جاری با کاهش نزدیک به 69 درصدی حجم مخزن سد روبرو هستیم. در سال زراعی 99-1400 با 822 میلیتر بارش، 39 درصد کاهش بارش در کوهرنگ داشتیم.

وی به  طرح انتقال آب از کوهرنگ اشاره کرد و گفت: این یک ابر پروژه است و برای تامین بخشی از نیاز آبی اصفهان در نظر گرفته شد و ردیف ملی اعتبار نداشت و تمام هزینه ها استانی تامین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز