خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هشدار داد؛

افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۸۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار مناطق قرمز کرونا در استان مرکزی به 2 شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یاسر قربانی افزود: بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده در سوم مهرماه سال جاری، علاوه بر شهرستان ساوه، شهرستان محلات نیز از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر شرایط داده است.

وی ادامه داد: طبق این رنگبندی ها شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان شازند و فراهان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و شهرستان‌های زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان و خنداب نیز در فهرست وضعیت زرد کرونا جای گرفته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت بیماری کووید 19 در استان شکننده‌ است و امکان تغییر شرایط وجود دارد، انتظار می‌رود شهروندان در صورت انجام واکسیناسیون همچنان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

قربانی با اشاره به روند مدیریت و مهار بیماری کرونا در استان مرکزی، تصریح کرد: میزان ابتلای مردم استان مرکزی به بیماری کرونا نسبت به ۱۰ روز گذشته به یک سوم کاهش یافته است.

وی بیان داشت: با عنوان کردن این موضوع که میزان استقبال مردم از انجام‌ و سرعت واکسیناسیون و قابل توجه است، تزریق واکسن در کاهش میزان فوتی و همچنین بستری در بخش های بستری و ICU نقش مؤثری داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: هم اکنون 27 مرکز واکسیناسیون در سطح استان مرکزی فعالیت می کند که از این تعداد 8 مرکز در شهرستان اراک مستقر هستند و 19 مرکز نیز در سایر شهرستان ها فعالیت می کنند. در این مراکز روزانه به طور میانگین بیش از 10 هزار نفر واکسینه می‌شوند.

قربانی ابراز داشت: همچنین از امروز شنبه 3 مهرماه سال جاری نیز، 3 مرکز انجام واکسیناسیون در مصلی بیت المقدس، شهید سلیمانی و سعید شفقت در اراک از ساعت 8 صبح تا 22 به صورت مستمر فعال است و به مردم خدمات درمانی مناسب ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: زمان ورود واکسن فایزر به کشور به طور دقیق مشخص نیست و بهتر است مردم برای بهبود ایمنی و کاهش کرونا در اسرع وقت نخستین واکسن در دسترس را تزریق کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز