خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛

جاری شدن زاینده رود تنها راه مقابله با فرونشست اصفهان/ وضعیت آلودگی هوای اصفهان بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۴۶

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: به غیر از جاری شدن زاینده رود هیچ راه دیگری برای مقابله با فرونشست در اصفهان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد نور صالحی با بیان اینکه بحران آب ناشی از خشکی زاینده‌رود بوده و اصفهان را در تأمین آب شرب، آبیاری فضای سبز و کشاورزی دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: شورای شهر در خصوص رفع مشکل آب مسئولیت مستقیم ندارد، اما به عنوان نمایندگان مردم مطالبه جدی دارد.

وی ادامه داد: برای بررسی تخصصی‌تر موضوع کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار در این دوره پایه گذاری شده و امیدواریم با استقرار دولت و مسئولان و استاندار اصفهان با همراهی نمایندگان مجلس و شورای شهر بتوانیم دست به دست هم داده و راه‌حل آن را پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرونشست زمین باعث فعال شدن گسل‌ها و درنتیجه تخریب بناهای تاریخی و منازل مردم شده است، تصریح کرد: به جز قسمتی از جنوب شهر که در بستر سنگی کوه صفه قرار دارد، تمام پهنه مرکز و شمال کلانشهر اصفهان آسیب دیده اند.

نور صالحی با تاکید بر اینکه به غیر از جاری شدن آب زاینده رود هیچ راه دیگری برای مقابله با فرونشست در اصفهان وجود ندارد، اضافه کرد: جاری نبودن زاینده‌رود صرفاً باعث آسیب به کشاورزی و از بین رفتن فضای سبز نمی‌شود، بلکه ادامه حیات این شهر و استان را با خطر مواجه می‌کند.

وی افزود: به موازات مشکل آب، آلودگی هوا نیز در اصفهان وجود دارد و وضعیت این شهر را از تهران هم بحرانی‌تر کرده است، زیرا تعداد روزهای هوای پاک در اصفهان انگشت شمار بوده و در آلودگی هوا رتبه اول را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آلودگی هوای اصفهان شرایط غیرقابل قبولی را ایجاد کرده و در دراز مدت علاوه بر آسیب‌های زیست محیطی، کودکان، نوجوانان و جوانان شهر را نیز دچار آسیب می‌کند.

نور صالحی با بیان اینکه شورای شهر برای رفع مشکلات شهر اصفهان با دستگاه‌های مختلف و مدیران مربوطه تشکیل جلسه داده و می‌دهد، ادامه داد: مشکلات اصفهان از نوعی است که باید در سطح ملی به آن توجه شود؛ حفاری تونل سوم کوهرنگ انجام شده، اما سد تنظیم آن ساخته نشده است؛ انتقال آب از طریق این تونل در حال حاضر امکان پذیر نیست و سایر پروژه‌های آبرسانی به فلات مرکزی متوقف است.

وی تاکید کرد: شورای شهر به عنوان مطالبه‌گر، مشکلات اصفهان را به گوش مسئولان می‌رساند و امیدوار است در نتیجه اقدامات اعضا به صورت ویژه به این موارد توجه شود.

نیکوکاران برای بهبود مناطق کم‌تر برخوردار کمک کنند

نور صالحی با بیان اینکه بعد از آب و فرونشست زمین، موضوع مناطق کم‌تر برخوردار یکی از مشکلات عمده شهر اصفهان است، ادامه داد: این مناطق در شهر اصفهان بوده و ساکنان آن شهروندان این شهر هستند، اما از امکانات کمتری برخوردارند و شرایط زندگی در آن به راحتی سایر مناطق نیست.

به گفته رئیس شورای شهر اصفهان مناطق کم‌تر برخوردار با انواع مشکلات اجتماعی مواجهند و به توجه بیشتر و عدالت در توزیع خدمات نیاز دارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز