خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی در بازگشایی مدارس قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی اصغری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس، توجه به سلامت و ایمنی دانش آموزان و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما پرورش همه‌جانبه دانش‌آموزان در تمام ساخت‌های تربیتی است، افزود: با اجرای سند تحول بنیادین در ۶ ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانش آموزان فراهم شده چون تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز در جهت تربیت دانش آموزان در ساحت شش گانه تلاش می‌کنیم و در کنار پرداختن به ساحت علم و فناوری، خود را مکلف می‌دانیم که دانش آموزان را در ساحت‌های سیاسی، اعتقادی، زیستی و فناوری، هنری و زیباشناختی و اقتصادی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه برای دست یافتن به چشم‌انداز آموزش و پرورش نیازمند معلمانی هستیم که به روش،های جدید تعلیم و تربیت آگاه باشند، افزود: ما نواندیشی را ضرورت جدی می‌دانیم تا بتوانیم به عنوان سازمان یادگیرنده تاثیر بگذاریم و بقیه سازمان‌ها نیز از ما تاسی کنند.

این مسئول با بیان اینکه حل مسائل جدید نیاز به رویکردهای تازه دارد، افزود: یکی از مشکلات جامعه ما در حال حاضر این است که می‌خواهیم با روش قدیم مسائل جدید را مدیریت کنیم که این امر امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری شیوه برای آموزش، رویکرد ترکیبی است که شامل فضای مجازی و روش حضوری است و در رابطه با بازگشایی مدارس رویکرد تدریجی داریم.

وی تصریح کرد: از امروز ۶۰۰ مدرسه در استان به صورت حضوری، آموزش‌های خود را آغاز خواهند کرد و بازگشایی مابقی مدارس نیز به صورت تدریجی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از واکسینه شدن دانش آموزان خواهد بود.

این مسئول با اشاره به ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش استان از رتبه ۲۱ به ۱۰ کشوری، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر جزء ۱۰ استان برتر کشور هستیم و در برخی موقعیت‌ها رتبه‌های اول تا ششم را کسب کرده‌ایم.

اصغری با اشاره به هفته دفاع مقدس، یادآور شد: این هفته، فرصت مناسبی است تا با تفکر، تعمق و اندیشه، یادی از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های دلاور مردانی کنیم که در روزهای دفاع مقدس با بهره‌گیری از خلوص نیت، ایمان، جوانمردی و پایمردی به عنوان پرچمداران نظام مقدس جمهوری اسلامی، گوشه‌ای از صلابت و اقتدار کشور را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، روایتی از دوران طلایی و پر افتخار ملتی است که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود کرد و امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز