خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

۲۰ هزار هکتار از مزارع قزوین تحت کشت حبوبات می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۹۵

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جدید ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت حبوبات اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، تورج بنیادی گفت: در سال زراعی پیش رو ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت حبوبات اختصاص خواهد یافت که از این میزان پنج هزار هکتار به کشت نخود و ۱۵ هزار هکتار نیز به کشت عدس اختصاص دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد کشت حبوبات در استان قزوین در اراضی دیم انجام می شود.

وی اظهار کرد: برنامه ابلاغی کشت حبوبات در سال زراعی جدید نسبت به سال زراعی گذشته تفاوت خاصی نداشته است.

این مسئول با اشاره به نقش ویژه بارندگی‌ها در پیاده‌سازی اهداف کشت دیم و برنامه‌های ابلاغ شده در این خصوص، یادآور شد: سال زراعی گذشته با توجه به کاهش شدید بارندگی‌، از ۲۰ هزار هکتار برنامه ابلاغی اعلام شده برای کشت حبوبات، شاهد کشت ۱۷ هزار و ۸۳۵ هکتار بودیم و کاهش بارندگی‌ها موجب شد برنامه یاد شده به طور کامل محقق نشود چرا که رشد و بهره‌وری گیاه در سیستم‌های کشت دیم مبتنی بر بارندگی است.

وی با بیان اینکه برنامه ما با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها این است که کشت‌های بهاره حبوبات را به سمت کشت‌های پاییزه و انتظاری سوق دهیم، تصریح کرد: تغییر زمان کشت حبوبات از بهاره به پاییزه مهمترین راهکار برای افزایش میزان تولید این محصولات است.

بنیادی افزود: برنامه داریم تا به ترتیب هزار و ۲۰۰ هکتار و سه هزار و ۹۰۰ هکتار از کشت پیش بینی شده نخود و عدس طی سال زراعی جاری در مزارع استان قزوین به کشت‌های پاییزه و انتظاری اختصاص یابد.

وی در خصوص میزان تولید حبوبات نیز اظهار کرد: در صورت تحقق کامل برنامه‌های کشت حبوبات در استان قزوین، حدود سه هزار و ۱۶۰ تن نخود و ۹ هزار تن عدس در سطح استان تولید می‌شود.

بنیادی یادآور شد: بنیادی افزود: بخش کوچکی از کشت حبوبات در استان قزوین نیز به شکل آبی انجام می‌شود که شامل حدود ۲۰۰ هکتار لوبیا چیتی و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار لوبیا قرمز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز