خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان :

مسئولیت اجرایی درباره آب نداشتم/ عدم بهره‌برداری از تونل کوهرنگ به دلیل اشتباه مشاور فنی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۵۸

استاندار اصفهان گفت: اگر مشکلات ناشی از محاسبه اشتباه مشاور فنی تونل کوهرنگ پیش نیامده بود، ماه ها پیش شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در آخرین روزهای فعالیت تیم استانداری دولت تدبیر و امید، عباس رضایی رو در روی اصحاب رسانه در خصوص شرایط بحرانی استان اصفهان در حوزه آب صحبت کرد.

عباس رضایی در شروع جلسه با بیان اینکه استانداری‌  در خصوص آب مسئولیت اجرایی ندارد گفت:  یکی از وظایف استانداری ها سیاست گذاری هماهنگی و پیگیری است و با دستور من دفتر فنی استانداری فقط بر پروژه‌های انتقال آب نظارت دارد.

وی اصلی‌ترین، حادترین و مهم‌ترین مسئله استان را کم آبی اعلام کرد و افزود: در مدت حدود 35  ماه فعالیتم بیشترین زمان را به موضوع آب اختصاص دادم و تلاش کردم با تعامل و احترام و هماهنگی بین استان های دیگر بتوانم برای مصرف بهینه و افزایش سهم اصفهان از آب گام بردارم.

پروژه گلاب پدافند غیر عامل برای استان بود

مدیریت ارشد استان اصفهان تصریح کرد: سامانه دوم آبرسانی به اصفهان در قالب پروژه گلاب یک پافند غیر عامل برای استان بود که بیش از 10 سال راکد مانده بود. این پروژه حداقل تا پنج سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی علت تاخیر در اجرای کامل سامانه دوم آب رسانی به اصفهان را تحریم ها و شرایط بحرانی دولت دوازدهم اعلام و اضافه کرد: بعد از دوماه تلاش توانستیم برای یک سوم پروژه فیلتر وارد کنیم و با وجود خشکسالی یک قطره آب آلوده به شهروندان ندادیم. 

انتقال آب از خلیج برای زنده ماندن فرهنگ اصفهان

رضایی ادامه داد: برای زنده ماندن فرهنگ بزرگ و پایداری اصفهان که بدون آب و بارش ممکن نیست، از بین 11 طرح، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان مورد تأیید قرار گرفت. ضمن احترام کامل به منتقدان ، کار کارشناسی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم، تنها راهی که می توانیم بون دغدغه آب به اصفهان منتقل کنیم آب خلیج فارس است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تامین آب اصفهان با حضور فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه و اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان تاسیس شد تا برای تامین هزینه انتقال آب از مسیر 910 کیلومتری خلیج فارس به استان اصفهان اقدام کنند. این طرح مشکل اجرایی ندارد و هماهنگی لازم با استان های در مسیر انتقال آب به اصفهان انجام شده و اگر مسئولین بعدی در این شرکت فعال بمانند، حداقل 3 تا 5 سال آینده این موضوع عملیاتی می شود.

توقف ساخت سد و تونل کوهرنگ

استاندار اصفهان یادآور شد: بالای بیست سال از پروژه گذشته سد کوهرنگ گذشته است و تا سال 96 فقط 21 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ظرف 97 تا امروز به 49 درصد رسیده است؛ توقف هفت ماهه در اجرای پروژه هم به دلیل مشکلات ناشی از محاسبات اشتباه مشاور فنی بود که اگر این مشکل نبود  سد را تحویل داده بودیم.

وی در خصوص تونل کوهرنگ نیز گفت: 90 درصد کار تمام شده بود که استانداری را تحویل گرفتم و در فروردین سال‌های 98 و 99 560 میلیون مترمکعب آب از این این سد به سد زاینده رود منتقل شد. 

پروژه بهشت آباد

رضایی از پمپاژ 70 میلیون مترمکعب آب به اصفهان در دی ماه خبر داد و افزود: پروژه بهشت آباد برای استان اصفهان بسیار مهم است، چراکه 65 کیلومتر از مسیر انتقال آب، به دلیل ثقل زمین بدون مصرف انرژی از باغ بهادران به زاینده رود می ریزد. شورای عالی آب نیز در سوم آبان ماه  98 مصوب کرد 250 میلون مترمکعب آب از پروژه بهشت آباد به اصفهان بیاورد، ولی چگونگی انتقال آب را برعهده وزارت نیرو گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز