خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

عملیات بازیافت تراشه های آسفالت برای نگهداری راه‌های استان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۱۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشه های آسفالت برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی افزود: در این روش مصالح حاصل از تراشه های آسفالت در سطح راه‌ها  جمع آوری و برای اولین بار به صورت گسترده با استفاده از دستگاه، به صورت 100درصد بازیافت و جهت  نگهداری رویه راههای استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: پیش از این، مصالح حاصل از تراشه های آسفالت تنها در شانه سازی راه‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با توجه به هزینه بالای قیر و تولید آسفالت، موضوع بازیافت آسفالت و استفاده مجدد از آن برای نگهداری رویه راهها در قالب عملیات اضطراری مورد توجه قرار گرفت.

حق‌لطفی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اولین استانی است که پس از انجام مطالعات عملیات بازیافت آسفالت را به صورت پایلوت آغاز کرده و تراشه های آسفالت خود را طی فرایندی بدون استفاده از قیر و تنها با استفاده از 6درصد ماده افزودنی جوان‌ساز داخل دستگاه تبدیل به آسفالت گرم می کند.

وی اظهار داشت: این روش به ازای هر تن آسفالت 500هزار تومان صرفه اقتصادی دارد و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن در حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش آلاینده ها موثر است.

حق‌لطفی با بیان اینکه از طریق این روش یک سوم آسفالت گرم تولید شده در کارخانه به دست می آید افزود: تاکنون 300تن آسفالت گرم با این روش تولید شده و قرار است  2هزار و 525 تن آسفالت گرم تولید شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:آسفالت بازیافت شده برای پرکردن چاله راه‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز