خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبرداد:

اعطای بیش از 2 هزار فقره تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۵۳۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از اعطای بیش از 2 هزار فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به متقاضیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری 2051 فقره  تسهیلات  برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان و بانک های عامل پرداخت شده و  از این تعداد نیز تاکنون، ۷۴۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

 خواجه ای با بیان اینکه، تسهیلات  طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد 5 درصد  تا سقف  100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25000 نفر پرداخت می شود، ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 1400 در استان ، به تعداد 2725 واحد ابلاغ شده  که از این تعداد 2244 واحد  معادل 82 درصد  نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال 99 در استان زنجان به تعداد 4430 واحد ابلاغ شده  که از این تعداد 4325 واحد  معادل 98 درصد  نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در  سطح  کشور 55 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد:  از مجموع 92678 واحد مسکونی روستایی 51000 واحد مسکونی (معادل 55 درصد)توسط بنیاد مسکن در سطح استان مقاوم سازی شده است.

خواجه‌ای، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستاییان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان اضافه کرد: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده کرده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز