خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تشییع پیکر نوجوان فداکار خوزستانی طبق سنت وداع با قهرمانان بختیاری خواهد بود/با توجه به شرایط کرونایی، انتظاری برای حضور گسترده مردم نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۳۹۹

یکی از بستگان نزدیک علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا تا حد ممکن سعی خواهیم کرد از ازدحام جمعیت در مراسم خاکسپاری جلوگیری کنیم، گفت: تشییع پیکر علی لندی طبق سنت وداع با قهرمانان بختیاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، یکی از بستگان علی لندی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر این نوجوان فداکار ایذه‌ای، فردا بعداز ظهر سوم مهرماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: مراسم خاکسپاری در روستای بلوطک لندی یعنی روستای پدر علی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل وضعیت بیماری کرونا و رعایت حال شهروندان سعی خواهیم کرد که ازدحام جمعیت ایجاد نشود، افزود: تاکنون ارگان و دستگاهی برای برگزاری مراسم اعلام آمادگی نکرده ولی ما خود قصد داریم این مراسم را طبق آداب، سنت و رسومات بختیاری و ایلی و وداع با قهرمانان برگزار کنیم و تا حد ممکن سعی خواهیم کرد از برگزاری برنامه‌هایی که باعث ایجاد تجمع می‌شود خودداری کنیم.

وی شهامت و شجاعت را در قوم بختیاری و لر را‌ قدیمی و همیشگی دانست و گفت: به گفته امام راحل، عشایر ذخایر انقلاب هستند، این سخن نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) شناخت کافی روی عشایر کلیه اقوام ایرانی داشته و از رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها برای این مرز و بوم آگاه بوده است.

وی ادامه داد: بختیاری‌ها و لرها در بدو تولد فرزندان خود و دوران کودکی آن‌ها، علاوه بر تلاوت کلام و آیات قرآن، شاهنامه نیز برای آن‌ها می‌خوانند و این باعث می‌شود کودکان ما با حماسه و سلحشوری آشنایی پیدا کنند و همچنین در مراسم‌های عزاداری نیز شاهنامه خوانده می‌شود.

وی یادآور شد: یکی عموزاده‌های علی لندی نیز دقیقا در سن ۱۵ سالگی در حین ساختن سنگر با لودر در جنگ تحمیلی، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود آن‌هم درست در سنی که علی نیز با شجاعت آن حماسه بزرگ را خلق کرد.

وی اضافه کرد: تمام پسرعموها و عموهای علی لندی جانباز هستند و در زمان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز خانواده علی لندی در آن زمان در صحنه حاضر بودند و این نشان از آن دارد که روحیه فداکاری و ایثار در این خانواده نهادینه است.

وی در پایان تصریح کرد: علی لندی در مصاحبه‌ای قبل از فوت خود گفته بود اگر دوباره همچین حادثه‌ای رخ دهد و در آن نزدیکی باشم دوباره همین کار را خواهم کرد.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز