خبرگزاری کار ایران

نماینده سپیدان و بیضا در جمع فرهنگیان سپیدان فارس :

وزیر آموزش و پرورش هم‌سطح رئیس جمهور باشد/ اجازه نمی‌دهیم نگاه‌های سیاسی در وزارتخانه حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۳۴۹

نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا با حضور در جمع فرهنگیان شهرستان سپیدان گفت: معتقدم که آموزش و پرورش پایه و اساس شکل گیری جامعه است که کم توجهی و کم لطفی به این موضوع باعث می شود تا سایر بخش های جامعه با مشکل مواجه شوند.

به گزارش ایلنا ، محسن علی زاده با بیان اینکه عدم رسیدگی دقیق دولت ها به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش فرهنگیان از گذشته تاکنون از موضوعاتی است که جای تاسف دارد، افزود: با توجه به اینکه عمده فعالیت مردم شهرستان سپیدان کشاورزی است اما ذکر این نکته ضروری است که معلمان و قشر فرهنگی با ارائه دانش به جامعه و مردم باعث ارتقا بخش کشاورزی می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه قطعا معلمان با تربیت مناسب دانش آموزان در آینده افراد با انگیزه ای را وارد تمام مشاغل بخصوص کشاورزی می کنند، ادامه داد: هر چند که آموزش و پرورش باید حلقه اول جامعه به شمار رود اما عدم رسیدگی به مصائب این قشر در طول سال های گذشته از موضوعاتی است که جای ابهام دارد و در این شرایط نیاز است تا در سال های پیش رو مسئولان اقدامات لازم را جهت کسری های حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا افزود: قطعا نمایندگان به وزیری که با درد و موضوعات فرهنگیان و معلمان آشنایی ندارند رای اعتماد نخواهند داد چرا که وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت به شمار می رود.

علی زاده با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید کمی و کاستی های دیگر وزرا دولت را جبران کند ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید همسطح و تراز ریاست جمهوری باشد. 

وی با اشاره به اینکه برنامه های رتبه بندی فرهنگیان، رتبه بندی فرهنگیان از خواسته های نمایندگان از وزارت پیشنهادی آموزش و پرورش بود ادامه داد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تا نگاه های سیاسی، حزبی و گروهی در وزارت، ادارات کل و شهرستان ها آموزش و پرورش حاکم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه موضوع رتبه بندی فرهنگیان از موضوعات مهم و به حق معلمان به شمار می رود، افزود: بابت موضوع رتبه بندی فرهنگیان موضع‌گیری‌های زیادی انجام دادم که طبق آخرین صحبت‌ها کمیسیون آموزش هفته گذشته بررسی هایی را در این باره انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه به‌رغم کسری بودجه دولت اما رئیس جمهور همواره قول مساعد داده که نظام رتبه بندی فرهنگیان را به صورت فاز به فاز اجرا کند، افزود: قطعا نظام رتبه بندی در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

علی زاده با اشاره به اینکه تمام دغدغه های معلمام باید تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد ادامه داد: نداشتن دغدغه معیشیتی معلمان یک مطالبه به حق است.

وی با بیان اینکه لایحه تبدیل وضعیت نیروهای دولتی و حق التدریس های آموزش و پرورش و کارنامه سبز به رسمی از ماموریت های مهم کمیسیون اجتماعی به سازمان استخدامی کشور است افزود:در تلاشیم تغییر وضعیت نیروهای نهضتی در سال 1400 وارد فاز عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز