خبرگزاری کار ایران

مُبلغ اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی در دامغان:

پس از ۴۲ سال از انقلاب، «کوه زر » هنوز آب ندارد / وقتی آب نیست چگونه احکام اسلامی را آموزش دهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۱۸۸

روحانی و مُبلغ اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه کوه زر دامغان با اظهار گلایه از اینکه با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مردم منطقه کوه زر آب ندارند، گفت: اندک آب شرب موجود که مخصوص ساکنان روستاهای این منطقه است را صرف جاده سازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، حجت الاسلام روح الله قاسمی در آیین کلنگ زنی آب‌رسانی منطقه سرکویر دامغان با تاکید بر اینکه منطقه کوه زر دارای 7 روستا و دهستان است، گفت: پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مشکل آب این منطقه حل نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات منطقه کوه زر از عدم وجود آب سرچشمه می گیرد، افزود: در برخی از روستاهای این منطقه در طول شبانه روز نهایتا ۲ ساعت آب جریان دارد.

قاسمی تصریح کرد: منطقه کوه زر در حال حاضر حدود ۳ هزار ۵۰۰نفر جمعیت ساکن دارد که در ایام تعطیلات نوروز، محرم، تابستان و... جمعیت موجود تا چند برابر این عدد افزایش می یابد.

مُبلغ اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی به منطقه کوه زر اظهار کرد: وقتی آب نیست چگونه باید احکام اسلام را به نوجوانان و ساکنان منطقه آموزش دهیم؟

وی به بحران مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: بسیاری از روستاهای منطقه کوه زر تحت پوشش خدمات شبکه آب و فاضلاب استان سمنان نیستند.

قاسمی اضافه کرد: بهره برداری از آب شرب روستا برای جاده سازی در حالی که اکثر ساکنان بدون آب هستند اقدام صحیحی نیست و از شرکت آبفای دامغان انتظار است موقتا مشکل آب روستاهای منطقه را با آبرسانی سیار حل کند.

 منطقه کوه زر  در دامغان دارای ۷ روستا است که از این تعداد تنها ۲ روستا ،آن هم ۲ ساعت در شبانه روز آب دارد و ۵ روستای دیگر اصلا اب ندارد وبا تانکر آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز