خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ​بزرگترین مرکز واکسیناسیون در حرم شاهچراغ(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۹۳۵

مراسم افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون کرونا در فارس به همت سپاه بقیةالله(عج) شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش ایلنا،‌ استاندار فارس با اشاره به اینکه  مرکز واکسیناسیون حرم مطهر شاهچراغ(ع) توانایی تزریق بیش از ۲۴ هزار دُز واکسن را در شبانه‌روز دارا است، گفت: در روزهای آینده تزریق واکسن به دانش‌آموزان نیز در این مرکز آغاز خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی افزود: تاکنون بیش از ۵۵ مرکز واکسیناسیون کرونا در استان فارس راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۱۸ مرکز در شهر شیراز قرار دارد و سه مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به میزان واکسن تزریق شده در سطح استان فارس بیان کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در استان تزریق شده که از این میزان، ۲ میلیون دُز شامل مرحله اول ترزیق بوده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در این میان ۵۰۰ هزار نفر مشمول تزریق واکسن کرونا به مراکز مراجعه نکردند که امید است این افراد اقدام سریع تری برای دریافت واکسن داشته باشند.

استاندار فارس همچنین خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای مهار کرونا شد و یادآور شد: با راه اندازی این مرکز توسط مجموعه سپاه و بسیج و همکاری و همدلی مناسبی که در میان دستگاه‌های مختلف امنیتی، اجرایی و فرهنگی استان در مقابله با ویروس کرونا وجود داشته، لذا اقدامات پیشگیرانه مؤثری برای کاهش ابتلا به این ویروس انجام گرفته است.

راه اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون در حرم شاهچراغ(ع)

 فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز با اشاره به اینکه مرکز واکسیناسیون در حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع) بزرگترین مرکز تجمیعی در استان است  با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی و نیز امام جمعه شیراز راه‌اندازی شده است، گفت:در واقع این مرکز متفاوت از مراکز دیگر واکسیناسیون است و تفاوت آن پیوست فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه آن است که با توجه به موقعیت مذهبی فرهنگی حرم مطهر انجام شده است.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور با بیان اینکه سپاه و بسیج از آغاز شیوع کرونا با ایجاد قرارگاه زیستی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند، بیان کرد: سپاه فجر فارس با مشاوره و راهنمایی‌های خود در راه‌اندازی این مرکز همراهی کردند.

علیپور بیان کرد که در این مرکز ۱۷ گیت فعال مشغول به انجام واکسیناسیون هستند که قابلیت افزایش به ۳۴ گیت دارد.

وی با بیان اینکه مرکز واکسیناسیون شاهچراغ(ع) روزانه ظرفیت پذیرش واکسیناسیون ۶ تا ۱۰هزار نفر  را دارد، ابراز کرد:  همچنین در صورت تبدیل شدن به مرکز شبانه‌روزی، قابلیت تزریق ۱۲ هزار واکسن را در شبانه روز خواهد داشت.

علیپور یادآور شد که ۱۱۵  نفر بسیجی و کادر درمان ترکیبی از علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به صورت دو شیفت به ارائه خدمت در این مرکز می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز