خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان خبر داد؛

واکسیناسیون تمامی روستاها و شهرهای کوچک اصفهان تا پایان هفته/ کاهش آمار فوتی ها متناسب با جمعیت نیست/ بازگشایی مراکز تفریحی از اول مهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۹۷

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته و تاکنون ۲ میلیون و ۴۴ هزار نفر نوبت اول و ۸۸۰ هزار نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

 گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی با اشاره به اینکه تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان ۲ برابر شده است، اظهار داشت: تا پایان هفته جاری باید تمامی روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این واکسیناسیون برای افراد ۱۸ سال به بالا پیش بینی شده است، افزود: ساعت واکسیناسیون در بیشتر مراکز تجمیعی به ۱۲ شب افزایش یافته است و در این زمینه دیگر صف کشیدن افراد را نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: تاکنون در گروه‌های سنی  بالای ۱۸ سال در استان اصفهان ۴۸.۸  درصد نوبت اول و ۲۱ درصد نوبت دوم واکسن دریافت کرده اند و  بیشترین واکسیناسیون در گلپایگان، خوانسار، شاهین شهر، اردستان و نطنز  و کمترین در خمینی شهر، برخوار و فلاورجان انجام شده است.

غلامی ادامه داد: تنها خورو بیابانک و بویین و میاندشت در وضعیت زرد کرونایی است و باقی شهرستان‌های استان اصفهان نارنجی هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان درباره ترددهای بین شهری گفت: تردد بین شهرستان‌ها بر اساس وضعیت نارنجی و طرح جامع هوشمند صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها همچنان ممنوع است، اما استخرهای سرپوشیده با ۷۰ نفر، سالن‌های ورزشی با ۳۰ نفر و مراکز تفریحی با ۵۰ نفر ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند.

غلامی همچنین از روند کاهشی مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان ۳۶۴ نفر بستری شدند و کل بستری‌ها به ۲هزار و۸۰۰ نفررسید در حالی که اوایل شهریور امسال این رقم حدود ۴ هزار ۲۰۰ نفر بود.

غلامی اضافه کرد: تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته، اما هنوز متناسب با بستری‌ها نیست به گونه‌ای که مرگ و میر از حدود ۵۵ به ۳۲ نفر و نیز درصد تست مثبت از ۵۰ به ۳۶ درصد و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به مرز ۷۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حجم واکسن روزانه به ۹۰ هزار دُز رسیده است، اظهار داشت: تاکنون در استان اصفهان۲ میلیون و ۴۴ هزار نفر نوبت اول و  ۸۸۰هزار نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان همچنین از بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های و نیز پارک صفه و ناژوان از اول مهر خبر داد و گفت: البته این بازگشایی بدون فعالیت صنوف است.

وی در پایان گفت: سهمیه زائران اربعین استان اصفهان به حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که از طریق مرزهای هوایی به کشور عراق سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز