خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

بستری بیش از 500 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و منازل استان/تزریق بیش از 700 هزار دُز واکسن کرونا در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد 240 بیمار کرونایی در منازل تحت مراقبت بوده و 338 بیمار نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش ایلنا, شهرام حبیب زاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته 40 بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی و بستری شدند و 5 فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده است. در حال حاضر 240 بیمار کرونایی به علت کمبود تخت و سطحی بودن ابتلاء، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و همچنین 338 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مداوا قرار دارند. 

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد 56 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر وضعیت 80 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

این مسئول درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 518 هزار و 273 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 224 هزار و 39 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 742 هزار و 312 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز