خبرگزاری کار ایران

افزایش ابتلا به بیماری آلزایمر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۱۴

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر سبک زندگی میزان بیماری آلزایمر در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و از این رو پیشگیری از آن با استفاده از آموزش و فرهنگسازی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام در همایش پیشگیری از آلزایمر که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر سبک زندگی میزان بیماری آلزایمر در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و از این رو پیشگیری از آن با استفاده از آموزش و فرهنگسازی ضرورت دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: در راستای آگاهی بخشی برای مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر و ارتقای کیفیت این بیماران نهادهای اجتماعی نقش قابل توجهی  را ایفا می‌کنند که انجمن حمایت از بیماری آلزایمر استان که به تازگی شکل گرفته از جمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: باتوجه به افزایش سن جمعیت کشور، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر می‌تواند بحران‌های برآمده از این بیماری را در سال‌های آنیده کاهش داده و نانع از بروز آن‌ها شود.

بیدخام گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله هلال احمر، بهزیستی، علوم پزشکی و همچنین مربیان بهداشت و سمن‌ها نسبت به بیماری آلزایمر دارای مسئولیت اجتماعی بوده و باید هر یک در راستای کاهش و پیشگیری از بروز این بیماری اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز