خبرگزاری کار ایران

کشف یک مجموعه سنگ‌ نگاره تاریخی در شهرستان محلات

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۷۳۵

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان محلات گفت: یک مجموعه سنگ‌ نگاره تاریخی در ارتفاعات محدوده شمال غربی شهرستان محلات کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی لعل‌بار افزود: با توجه به اینکه این سنگ نگاره‌ها در ارتفاعات شمال غربی شهر محلات قرار دارد، کارشناسان اظهارنظر کرده و تخمین زده اند این نقوش مربوط به دوره ساسانیان است.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل یک قطعه سنگ بزرگ است و حدود 30 نقش دارد که بیشتر آنها تصاویر بز کوهی هستند و از ابزارهای کنده‌کاری و حکاکی شامل سنگ چخماق، آهن و استخوان‌های ضخیم شکار برای ایجاد این نقوش استفاده شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان محلات اظهار داشت: تاکنون 280 سنگ نگاره در شهرستان محلات کشف شده که نشان از قدمت بالای این منطقه در استان مرکزی دارد.

لعل‌بار با اشاره به اینکه هنرهای صخره‌ای قدیمی‌ترین آثار هنری باقی مانده هستند، این نقوش به معنی محل دفن اشیای تاریخی و ارزشمند نیست و مردم نبایستی با این حدس و گمان اقدام به تخریب آنها کنند.

وی بیان داشت: محوطه خورهه، آتشکده آتشکوه، میل میلونه، یخچال‌های طبیعی، مجتمع آب درمانی آبگرم و امامزادگان فضل و یحیی، از مهمترین مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان محلات است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز