خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد:

بحران فضای آموزشی در 9 منطقه شهرستان بویراحمد/ بالاترین سطح یادگیری در فضای مجازی 24 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۵۲۷

سال تحصیلی در حالی در شهرستان بویراحمد قرار است شروع شد که به گفته کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد؛ این شهرستان به شدت با کمبود فضای آموزشی و تجهیزات روبرو است به طوری که پنج هزار صندلی دسته‌دار به همراه 2 هزار نیمکت دانش آموزی و 500 صندلی ویژه آموزگاران مهم‌ترین کمبودهای آموزشی این شهرستان است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشست رسانه‌ای به برگزاری پروژه مهر 1400 در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خواسته جدی ما از اولیای دانش آموزان این است که با ما همکاری، مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری داشته باشند.

کوروش دلشاد گفت: شیوع بیماری کرونا تمام مناسبت‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد و آموزش هم آسیب جدی از این حیث پیدا کرد و ما معتقدیم برگزاری کلاس‌های حضوری نقش مؤثر و بی بدیلی در یادگیری دانش آموزان دارد چراکه بر اساس آمارهای رسمی و دقیق، بالاترین سطح یادگیری از طریق فضای مجازی  24 درصد است.

وی افزود: تغییر در سبک زندگی و الگوی تحصیلی دانش آموزان، کم تحرکی و فعالیت بدنی کم، استفاده زیاد و مُخرب از تلفن همراه از پیامدهای سوء آموزش مجازی و غیر حضوری است.

به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، کارشناسان معتقدند که آموزش باید به شکل حضوری برگزار شود.

دلشاد گفت: در شرایط کرونایی، حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و دست اندرکاران آموزش برای ما اولویت اول خواهد بود و اولویت دوم، آموزش با کیفیت است.

وی از والدین خواست با توجه به شرایط کرونایی ارتباط تنگاتنگی با مدارس و معلمان داشته باشند و مشارکت شان را در فعالیت تحصیلی فرزندان خود بیش از گذشته کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: در نوبت اول تزریق واکسن کرونا، حدود 95 درصد از فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در نوبت دوم از مجموع چهار هزار و 500 معلم، سه هزار و 784 معلم نیز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دلشاد از آمادگی کامل مدارس شهرستان بویراحمد برای شروع سال تحصیلی جاری خبرداد و اظهارداشت: امسال به دلیل شرایط موجود، کمیته فضای مجازی و تولید، در گروه حوزه ابتدایی، حوزه متوسطه اول و دوم همچنین تشکیل شد.

وی افزود: 459 فضای آموزشی داریم که از این تعداد 161 فضای آموزشی مستمر، 115 فضا آموزشی تخریبی، 40 دستگاه کانکس، 43 فضای آموزشی استیجاری و 125 فضای آموزشی هم نوساز است.

این مسوول آموزش و پرورش بویراحمد، مهمترین مشکل شهرستان بویراحمد را فضای آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی مورد استفاده ما 309 مکان است.

دلشاد گفت: 40 درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد حضور دارند که 43 فضای آموزشی آن استیجاری است یعنی 43 فضای دولتی حتماً باید در شهرستان بویراحمد احداث شود.

وی افزود: نسبت جمعیت دانش آموزی و فضای آموزشی به هیچ وجه در این شهرستان نیازسنجی نشده است.

بحران فضای آموزشی در 9 منطقه شهرستان بویراحمد 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در مناطق نجف آباد، تل خسرو، سرآبتاوه، سروک، مهریان، مادوان، بلهزار، مزدک و گوشه شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه است.

دلشاد افزود: روستای سرآبتاوه 16 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین روستای شهرستان بویراحمد است که کمبود فضای آموزشی در این منطقه بیش از هر جای دیگر وجود دارد.

به گفته وی، پنج هزار صندلی دسته دار و 2 هزار نیمکت برای دانش آموزان، 500 صندلی برای آموزگار و 50 دستگاه کپی و لب تاپ  برای مدارس از جمله تجهیزات موردنیاز آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است.

دلشاد گفت: شهرستان بویراحمد هفت هزار دانش آموز اول ابتدایی و به طور کلی 33 هزار و 300 دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد.

وی افزود: همچنین 10 هزار دانش آموز متوسطه دوم در شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند و البته 20 هنرستان در 57 رشته تحصیلی در این شهرستان فعالیت دارند که جمع هنرجویان هزار و 932 نفر است.

دلشاد، تعداد مدارس غیرانتفاعی شهرستان بویراحمد را 75 مدرسه ذکر که 12 هزار و 600 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز