خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

آسیب‌های فضای مجازی، عامل دوم بروز طلاق در گیلان است / کرونا زیست مجازی را سال‌ها به جلو انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۵۰۲

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: آسیب‌های ناشی از فضای مجازی بعد از مسائل اقتصادی، دومین عامل بروز طلاق در استان گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست هم اندیشی مربیان سواد فضای مجازی گیلان در سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت برگزار شد.

در این نشست، سجاد ستوده، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های مرکز فضای مجازی در حوزه سواد رسانه‌ای اظهار داشت: امروز با یک گزاره‌ای به نام زندگی و زیست مجازی روبرو هستیم. به فرموده رهبر انقلاب، باید مردم را برای زندگی مجازی آماده کنیم. ما اگر موضوع زیست مجازی را مهم ندانیم و برای آن برنامه‌ریزی نکنیم حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: وقتی از زیست مجازی حرف می‌زنیم درباره چیدمان خانه، مدل واکسنی که می‌زنیم و رفتارهای داخل خانه و … همه تحت تأثیر زیست مجازی است و زندگی امروز مجازی شده است و خریدهای روزمره را هم از طریق فضای مجازی انجام می‌دهیم درحالی‌که ایرانی‌ها عادت داشتند کت‌وشلوار را به تن کنند اما امروز همان را نیز از طریق فضای مجازی خرید می‌کنند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: اگر بتوانیم جوانان را از تهدیدهای فضای مجازی نجات دهیم تأثیرگذاری ما از بسیاری از مدیران بیشتر خواهد بود. امروز جریان انقلابی با عامه مردم، گره ارتباطی دارد و هر چقدر هم فعالیت کنیم این گره ارتباطی حل نخواهد شد اما از طریق سواد رسانه‌ای می‌توانیم این گره ارتباطی را حل کنیم و می‌توانیم به کمک سواد رسانه‌ای حتی در جهت‌گیری‌های سیاسی هم تأثیرگذار باشیم. هر جا که نیازهای مردم به صورت محترمانه پاسخ داده شود مردم در همان‌جا اعتماد خواهند کرد.

ستوده تأکید کرد: علت پذیرش سخنان سید حسن نصرالله توسط مردم دنیا، صداقت است و اگر امروز دیده می‌شود برخی از مردم به بسیاری از دستاوردهای کشور اعتماد نمی‌کنند عدم صداقت‌ها در کارها و فعالیت‌ها از سوی برخی ها است.

وی با اشاره اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در عرصه خانوادگی در حوزه فضای مجازی است گفت: مهم‌ترین عوامل مربوط به طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی است و عامل دوم در افزایش طلاق‌ها، آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است و همین عامل باعث شده است گیلان رتبه چهار آمار طلاق را در کشور داشته باشد.

این مربی سواد رسانه‌ای با بیان اینکه کرونا زیست مجازی مردم را به جلو انداخته است تأکید کرد: کرونا باعث شد همه آموزش‌ها مجازی شود در حال که این اتفاقات باید ۱۰ سال دیگر رخ می‌داد. در این فضا اهمیت کار مربیان سواد رسانه‌ای بیشتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز