خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبرداد؛

سال تحصیلی جدید با ۲۰۰ هزار دانش آموز در زنجان آغاز می شود/ مهاجرت یکی از دلایل افزایش تعداد کلاس اولی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به ثبت نام ۲۱ هزار و ۳۲۸ دانش آموز در پایه اول ابتدایی گفت: سال تحصیلی جدید با ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن مظفری شامگاه دیروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: بنا به اعلام ثبت ‌احوال استان، امسال ۲۰ هزار و ۵۵۲ نفر به سن هفت سال رسیده و می‌توانند برای پایه کلاس اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

مظفری، ادامه داد: تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۸ دانش‌آموز در استان برای پایه اول در مقطع ابتدایی و ورود به مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند که  ۸۳۰ نفر بیشتر از آمار اعلامی از سوی اداره‌کل ثبت‌احوال استان زنجان بوده است.

وی،  یکی از دلایل افزایش تعداد کلاس اولی‌ها را مهاجرت عنوان کرد و گفت: در مجموع امسال ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان در سه مقطع، تحصیل خواهد کرد.

مظفری، با یادآوری اینکه امسال هزار معلم در استان زنجان بازنشسته شدند، تصریح کرد: سهمیه امسال استخدام معلم برای این زنجان هزار و ۱۲۵ نیرو اعلام شد.

به گفته مظفری هیچ مدرسه‌ای در روز اول مهر بدون معلم نخواهد بود و امسال استان زنجان در ثبت‌نام کتب درسی جزو هشت استان نخست است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر توزیع کتب درسی دانش‌آموزان آغاز ‌شده و نهایتا تا روز سوم مهر ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، طبق دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس روستایی زیر ۱۵ نفر از اول مهر ماه با گروه‌بندی حضور دانش‌آموزان، برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مدارس کمتر از 300 نفر از اول آبان در صورتی که چک‌لیست توسط مدیران به طور کامل رعایت شده باشد، با گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس، فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز نیز در صورت رعایت شدن چک‌لیست‌ها از ۱۵ آبان‌ماه با گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس، فعالیت خواهند کرد.

مظفری با یادآوری اینکه فعالیت های آموزشی در بستر شاد ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون ۸۰ درصد معلمان و فرهنگیان استان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز