خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان زنجان خبرداد؛

الزام فروش سیمان‌ از طریق بورس /کاهش قیمت سیمان در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۹۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: از 22 شهریور امسال بر اساس ابلاغ کشوری، تمام سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد و فروش سیمان خارج از بورس به عنوان توزیع خارج از شبکه تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنااز زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: مشکل عمده تامین مصالح در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در حوزه سیمان از اوایل تیر امسال به دلیل محدودیت در تامین برق کارخانه‌ها (تامین 10 تا 20 درصد برق) بود.

فغفوری، با اشاره به فعالیت 82 کارخانه تولید سیمان در کشور ادامه داد: ظرفیت تولید این کارخانه‌ها بالغ بر 90 میلیون تُن است که حدود 65 میلیون تُن نیاز کشور بوده و بقیه در برنامه صادراتی قرار می‌گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه عدم تامین برق مورد نیاز سبب تولید ناکافی سیمان شد، یادآورشد: تولید 2 کارخانه سیمان در استان زنجان بیش از 4 هزار تُن است که سیمان مورد نیاز استان حداکثر 3 هزار تُن است.

فغفوری، اضافه کرد: 100 درصد سیمان‌های داخل کارخانه‌ها به پروژه‌های داخل استان تزریق شد و در سیمان پاکتی به یک ثبات رسیده‌ایم و محدودیت‌ها کمتر شده است.

وی، با بیان اینکه تامین برق کارخانه‌ها نیز مشکلی ندارد، گفت: از 22 شهریور امسال بر اساس ابلاغ کشوری، تمام سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد و فروش سیمان خارج از بورس به عنوان توزیع خارج از شبکه تلقی می‌شود.

فغفوری، با بیان اینکه این کار برای فولاد و پتروشیمی هم آغاز شده و اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: کاهش قیمت در سیمان اتفاق افتاده و مصرف‌کنندگان عمده سیمان باید سیمان مورد نیاز خود را با دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت از طریق بورس خریداری کنند و خرید سیمان منحصراً از طریق بورس اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز