خبرگزاری کار ایران

حفظ اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر از کسب کارهای آسیب دیده از کرونا در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۳۶

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۸ فقره پرونده برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۶۸۱ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، علی آشتاب ظهر امروز سه شنبه ۳۰ شهرویور در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان لرستان با اشاره به گروه‌های شغلی که می‌توانند از تسهیلات کرونا استفاده کنند اظهار کرد: این گروه‌های شغلی شامل مراکز تولید توزیع و فروش غذاهای آماده، مراکز گردشگری، هتل‌ها ، رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز حوزه گردشگری ،مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها ، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها ،مراکز بوم گردی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها،حمل و نقل عمومی، مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، مسافر درون شهری ، مراکز تفریحی ورزشی، باشگاه‌ها، مراکز تولید و توزیع صنایع‌دستی ، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمانی که در حوزه‌های تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینکی فعال هستند، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر، مراکز تولید محصولات گیاهان زینتی، ماهیان زینتی می‌باشند.

آشتاب با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام وام تا پایان آذر ماه  سال جاری تصریح کرد: به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

آشتاب عنوان کرد :متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، پرداخت تسهیلات را به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی و همچنین تهیه مواد اولیه و نیازهای کارگاهی بیان کرد.

آشتاب اذعان داشت: تسهیلاتی که به بنگاه‌های اقتصادی مشمول کرونا پرداخت شده و هنوز اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشده است، استمهال و بانک‌ها باید نسبت به تمدید مهلت پرداخت اقدام کنند.

وی افزود: ضروری‌ست بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل و این روند سرعت بیش‌تری داشته باشد و پرداخت این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز