خبرگزاری کار ایران

nv مراسمی در آرامگاه سعدی انجام شد؛

رونمایی از کتاب « ندیدن دلیل نبودن نبود» در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۱۹

کتاب « ندیدن دلیل نبودن نبود» که به کوشش مرتضی کشاورز شاعر، معمار و نقاش استان فارسی سروده شده بود، طی مراسمی در آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا در خلال مراسم شب شعر دفاع مقدس و با حضور سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، سرهنگ کوشکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و‌ ارزش‌های دفاع مقدس ، خالصی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی شیراز و تنی چند از  فرهیختگان شعر و ادب پارسی ، از مجموعه شعر « ندیدن دلیل نبودن نبود» رونمایی به عمل آمد.

 این مجموعه شعر حاوی 60 غزل و 60 رباعی با نگاه و مضامین عارفانه شاعر ، سرایش شده است.

در مقدمه کتاب،  شاعر می گوید: نمی دانم تنهایی با انسان زاده شده یا انسان با تنهایی؟

کشاورز با تخلص «م.تفاوت» ،هنر را زاییده تنهایی انسان و شعر را محصول تنهایی های شاعرانه شاعری می داند که از دریچه های متفاوتی می فهمد و می خواهد.

این شاعر می گوید: « من با خود می پندارم حضرت نوح از هر چیزی جفتی را در کشتی اش جمع نمود جز تنهایی که جفتی نداشت و هر بار با انسانی زاده شد، بزرگ شد و به بار نشست. شاعر می سراید: تقدیم به روح پرفتوحت ای عشق/ آرامش با شادی روحت ای عشق/ ما اگرچه شبیهیم ولی تنها بود/ تنهایی در کشتی نوحت ای عشق.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز