خبرگزاری کار ایران

همزمان با فرا رسیدن پاییز؛

قزوین میزبان پرندگان مهاجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۰۳

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین گفت: این استان در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و خشک‌زی قرار دارد و هرساله در اوایل فصل پاییز شاهد ورود گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی به سایت‌های تالابی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، سیاوش رضازاده با اشاره به پرندگان دارای درجه حفاظتی بالا در استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر پرندگانی نظیر بالابان، شاهین، بحری، هوبره و کرکس مصری در زیستگاه‌های استان زیست کرده و مورد توجه حفاظت ویژه هستند.

رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زست استان قزوین افزود: استان قزوین در مسیر شمال-‌جنوب قرار دارد و پرندگان مهاجر متناسب با فصل و زمان در مناطق مختلف استان فرود می‌آیند.

وی عنوان کرد: از اواخر شهریور و اوایل مهر ماه پرندگان مهاجر آبزی از شمال کره زمین به سمت جنوب مهاجرت می‌کنند و در استان قزوین نیز از اوایل پاییز تا اواسط اردیبهشت سایت‌های تالابی پذیرای گونه‌هایی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع مرغابی‌ها، حواصیل‌ها، کاکایی‌ها، آبزیان، باکلان و خروس کولی است.

این مسئول با اشاره به اینکه این استان در مسیر مهاجرت پرندگان خشک‌زی هم قرار دارد، اضافه کرد: البته برخی از گونه‌های پرندگان همیشه در استان دیده می‌شوند؛ ولی به صورت تقریبی ۶۵ درصد گونه‌های پرندگان مهاجر هستند.

رضا زاده گفت: بالغ بر ۲۵۰ گونه پرنده در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است که نشان دهنده وضعیت خوب این استان برای زیست پرندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز